To ulubione śniadanko wśród Australijczyków. Zamówić je można prawie w każdej restauracji. 🙂 Jest pyszne, lekkie i proste w przygotowaniu, a poza tym każdy może użyć swoich ulubionych dodatków. Zdradzę Wam tajemnicę, że przepis ten otrzymałam od jednej z najlepszych szefowych kuchni z jaką miałam przyjemność pracować. Dlatego jest mi niezmiernie miło podzielić się nim z Wami.

SKŁADNIKI (2 porcje):
  • Płatki owsiane bezglutenowe – 1 szklanka
  • Nasiona chia – 1/4 szklanki
  • Sok jabłkowy – 1 szklanka
  • Mleczko kokosowe – 1/4 szklanki
  • Mix orzechów (migdały, nerkowce, orzechy laskowe, etc.)
  • Suszone owoce (morele, śliwki, żurawina, jagody goji) – 1/2 szklanki
  • Jabłka – 1-2 szt.
  • Cynamon – 1 łyżka
  • Miód – 1 łyżka
PRZYGOTOWANIE:
  1. Płatki owsiane mieszamy razem z nasionami chia, poszatkowanymi orzechami, cynamonem i zalewamy sokiem jabłkowym oraz mleczkiem kokosowym.
    W oryginalnym przepisie na bircher muesli używa się jogurtu greckiego zamiast mleczka kokosowego.
  2. Całość odstawiamy do lodówki na około godzinę lub przygotowujemy dzień wcześniej i zostawiamy na noc.
  3. Przed podaniem dodajemy obrane i starte na tarce jabłko, doprawiamy miodem (jeśli jest taka potrzeba) i dodajemy nasze ulubione suszone owoce.