Mamy dla Was przepis na puszysty biszkopt, na którym ułożone są soczyste śliwki. Można go również spokojnie przyrządzić w formie chlebka. To idealna baza do łączenia z ulubionymi owocami lub w wersji solo. Osobiście lubimy dodać trochę startego imbiru i startej skórki z cytryny. Pamiętajcie tylko, aby zawsze sparzyć cytrynę zanim użyjecie skórki.

SKŁADNIKI:
  • Masło klarowane – 80 g
  • Kasza gryczana – 90 g
  • Migdały – 90 g
  • Jajka – 2 szt. (100 g)
  • Ksylitol – 40 g
  • Soda oczyszczona – 1/2 łyżeczki
  • Sól – szczypta
  • Starta skórka z cytryny – odrobiona opcjonalnie
  • Imbir rozdrobniony – 1 łyżeczka opcjonalnie
FOREMKA:

W jednej i drugiej wychodzi fajnie – biszkoptowa forma chlebka lub naładowany śliwkami biszkopt:

  • mała foremka do chleba 24 cm x 11 cm
  • szklana tortownica o średnicy 20 cm
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temp. 180°C.
  2. Do naczynia miksującego wsypujemy ksylitol i blendujemy 3 s/obr.10. Przesypujemy powstały puder do miseczki.
  3. Do naczynia miksującego przekładamy migdały i kaszę gryczaną. Mielimy 10 s/obr. 10. Przesypujemy do miseczki.
  4. Myjemy naczynie i dokładnie suszymy.
  5. Zakładamy motylek, dodajemy masło (najlepiej miękkie). Mieszamy z pudrem 15 s/obr. zmienne od 3-5.
  6. Dodajemy jajka i mieszamy z motylkiem 30 s/obr. zmienne od 3-5.
  7. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy z motylkiem  30 s/obr. 5.
    Sprawdzamy czy wyszła jednolita masa. Jeśli masło się ścięło, można spróbować dodać 25 ml mleka i użyć noży 10 s/obr. 5 do uzyskania gładkiej konsystencji bez grudek.
  8. Masę przelewamy do szklanej tortownicy lub do foremki. Na górze układamy połówki śliwek i gotowe.
  9. Pieczemy przez 35-45 minut do testu patyczka.

 

Życzymy smacznego i dużo zdrowia 🙂 Harmonki

Jeżeli nie umiesz samodzielnie planować posiłków, a zdrowe odżywianie to ciągle problem, który planujesz rozwiązać – chętnie pomożemy! Sprawdź nasze diety na Thermomix i nie tylko i w końcu zacznij cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem!

DIETY FOOD HARMONY – TUTAJ

JEDNODNIOWY DARMOWY JADŁOSPIS – TUTAJ