Budyń jaglany

Choć kasza jaglana jest znana od setek lat, cieszy nas że coraz częściej powraca na nasze talerze. Niekwestionowana królowa zdrowia jest bardzo wdzięczna w wykorzystaniu 🙂 czy to na słodko czy słono 🙂 Dziś w postaci budyniu jaglanego w sam raz na poprawę humoru 🙂

Właściwości zdrowotne kaszy jaglanej:

  • Pomocna w usuwaniu toksyn z organizmu
  • Obniża cholesterol
  • Zapobiega nowotworom
  • Zapobiega cukrzycy
  • Obniża ciśnienie
  • Pomocna przy chorobach serca
  • Polecana przy astmie
  • Zwiększa odporność
  • Niweluje gazy i problemy żołądkowe
SKŁADNIKI:
  • 100 g ugotowanej kaszy jaglanej (około 40g surowej)
  • 2 banan
  • 300 ml mleka kokosowego
  • 1 łyżeczka wanilii
  • 1 łyżeczka miód lub ksylitol do smaku (opcjonalnie)
  • mrożone maliny do posypania
PRZYGOTOWANIE:

Najlepiej zacząć jest od uprażenia kaszy jaglanej po czym przepłukać gorącą wodą. Kasze gotuje się ją w proporcji 1:2 (kasza:woda) przez około 30 minut pod przykryciem. Cała woda podczas gotowania powinna wyparować, a kasza powinna być sypka.

Ugotowaną kaszę zblendować na krem z pozostałymi składnikami i doprawić do smaku miodem lub ksylitole. Budyń najlepiej jest posypać mrożonymi malinami 🙂

PRZYGOTOWANIE THERMOMIX:

1. Kaszę jaglaną przepłukać dokładnie kilka razy i przelać wrzątkiem, aby nie była gorzka
2. Do kielicha wlać 1000 ml wody
3. Założyć koszyczek, wsypać kaszę jaglaną, nałożyć przykrywkę gotować 15 min./100℃/ obr. 4
4. Wyciągnąć koszyczek, wylać wodę
5. Do naczynia miksującego dodać kaszę jaglaną, mleko kokosowe, wanilię i banana zmiksować 20 s/obr. 10, zgarnąć kopystką na dno naczynia miksującego i ponownie miksować 10s./obr.8, powtórzyć czynność w razie potrzeby
6. Podgrzać według uznania 2 min/90/obr.2
7. Posypać mrożonymi malinami

 

Sprawdź ofertę na nasz styczniowy FIT WEEKEND  – czeka na was wiele atrakcji  🙂

Fit Weekend –WYZWANIE do LATA

Budyń jaglany


Zobacz diety na Thermomix: