Jarmuż to całkowicie niedocenione warzywo! Wielu z nas nie kojarzy się również smacznie, dlatego specjalnie dla was przygotowałyśmy chipsy z liści jarmużu w pysznym sosie, który nadaje serowo-czosnkowego smaku i aromatu. Sos wykonany jest z orzechów, jest bezglutenowy i bez nabiału. Te chipsy zaskoczyły już nie jedną osobę 🙂 Są super chrupkie i pyszne!!! Idealna przekąska w podróż!

SKŁADNIKI:

  • 300 g liści jarmużu
SKŁADNIKI NA SOS:
  • ¾ szklanki orzechów makadamia
  • ½ szklanki płatków drożdżowych nieaktywnych*
  • 2 ząbki czosnku
  • szklanka wody
  • ½ szklanki oliwy
  • łyżeczki płatków chili
  • sól himalajska
PRZYGOTOWANIE:

Opłucz dokładnie jarmuż, wysusz,  a następnie usuń twardą łodygę z liści. Poszarp jarmuż na kawałeczki, tak aby były idealne do jedzenia. Pamiętaj, że w suszarce jarmuż się jeszcze troszkę skurczy. Tak przygotowany jarmuż będziemy obtaczać w sosie.

Do przygotowania sosu będzie potrzebny blender, w którym miksujemy wszystkie składniki na gładką, stosunkowo rzadką masę. Następnie obtocz liście jarmużu w sosie. Najłatwiej użyć do tego dużego pojemnika z przykrywką, przelać sos, wrzucić jarmuż, zamknąć i wymieszać potrząsając energicznie pojemnikiem.

Rozłóż na suszarce do jedzenia* papier pergaminowy i równomiernie rozłóż liście jarmużu.
Susz w maksymalnej temperaturze około 70℃ przez około 5 godzin lub aż liście jarmużu będą chrupiące. Można również zostawić je w suszarce na noc, tak jest najwygodniej. Warto czasem zamieszać jarmuż i zamienić półki w suszarce dolne z górnymi, aby wszystko dobrze się wysuszyło. 

Jeśli nie lubisz ostrych smaków pomiń chili, a chipsy wyjdą łagodne serowe.
Chipsy z jarmużu można przechowywać w szklanym zamkniętym pojemniczku przez przynajmniej miesiąc. Warto jest więc zawsze zrobić troszkę więcej. Jest to nasza ulubiona przekąska, często mamy w domu zapas, gdy wpadną niespodzianie goście 🙂

Jeśli zostaną ci wolne segmenty w suszarce, najlepiej jest je od razu wykorzystać. Pokrój jakiekolwiek warzywa lub owoce na bardzo cienkie plasterki i rozłóż na papierze pergaminowym.  Susz razem z chipsami, aż będą gotowe. Świetnie do tego nadają się jabłka, banany, truskawki, cukinia, pietruszka, seler, marchewki.

* płatki drożdżowe nieaktywne – Jest to nasze największe odkrycie w kuchni, które niesamowicie wzbogaca smak wielu naszych dań. Nadają posmak zbliżony do sera, w zależności od tego do czego je dodamy. Jest t produkt bezglutenowy, a weganie używają ich zamiast nabiału 🙂 W Polsce nie jest to produkt łatwo dostępny, ale można je kupić w sklepach ekologicznych lub zamówić przez Internet. Koniecznie spróbuj.

* suszarka do jedzenia – Jest to zwykła suszarka, której używamy do np. suszenia grzybów. Warto ją zakupić, gdyż przyda się do wielu fajnych przepisów, które dla was szykujemy.

Interesujesz się zdrowym stylem życia i nie wiesz jak zacząć?

Zapraszamy na nasz październikowy FIT WEEKEND w SPA – będzie zdrowo, będzie pysznie i będzie duża dawka energii na dobry start 🙂

FIT WYJAZD OCZYSZCZAJĄCY-detox-dieta-fitness-relaks