Jarmuż to całkowicie niedocenione warzywo! Wielu z nas nie kojarzy się również smacznie, dlatego specjalnie dla Was przygotowałyśmy chipsy z liści jarmużu w pysznym sosie, który nadaje serowo-czosnkowego smaku i aromatu. Sos wykonany jest z orzechów, jest bezglutenowy i bez nabiału. Te chipsy zaskoczyły już nie jedną osobę. 🙂 Są super chrupkie i pyszne!!! Idealna przekąska w czasie podróży!

SKŁADNIKI:
  • Liście jarmużu – 300 g
SKŁADNIKI NA SOS:
  • Orzechy makadamia – 3/4 szklanki
  • Płatki drożdżowe nieaktywne* – 1/2 szklanki
  • Czosnek – 2 ząbki
  • Woda – 1 szklanka
  • Oliwa – 1/2 szklanki
  • Płatki chili** – 1 łyżeczka
  • Sól himalajska
PRZYGOTOWANIE:
  1. Jarmuż dokładnie płuczemy i suszymy,  a następnie usuwamy twardą łodygę z liści.
  2. Szarpiemy jarmuż na kawałeczki tak, aby były idealne do jedzenia. Pamiętaj, że w suszarce jarmuż się jeszcze troszkę skurczy. Tak przygotowany jarmuż będziemy obtaczać w sosie.
  3. Do przygotowania sosu będzie potrzebny blender, w którym miksujemy wszystkie składniki na gładką, stosunkowo rzadką masę.
  4. Następnie obtaczamy liście jarmużu w sosie. W tym celu używamy dużego pojemnika z przykrywką. Przelewamy do niego sos, wrzucamy jarmuż, zamykamy i mieszamy potrząsając energicznie pojemnikiem.
  5. Na suszarce do jedzenia*** rozkładamy papier pergaminowy, a na nim równomiernie rozkładamy liście jarmużu.
  6. Suszymy w maksymalnej temperaturze (około 70℃) przez około 5 godzin lub aż liście jarmużu będą chrupiące. Można również zostawić je w suszarce na noc – tak jest najwygodniej. Warto czasem zamieszać jarmuż i zamienić półki w suszarce dolne z górnymi, aby wszystko dobrze się wysuszyło. 

Chipsy z jarmużu można przechowywać w szklanym zamkniętym pojemniczku przez przynajmniej miesiąc. Warto jest więc zawsze zrobić troszkę więcej. Jest to nasza ulubiona przekąska. Często mamy w domu jej zapas, gdy wpadną niespodzianie goście. 🙂

Jeśli zostaną Ci wolne segmenty w suszarce, najlepiej jest je od razu wykorzystać. Pokrój jakiekolwiek warzywa lub owoce na bardzo cienkie plasterki i rozłóż na papierze pergaminowym. Susz razem z chipsami, aż będą gotowe. Świetnie do tego nadają się jabłka, banany, truskawki, cukinia, pietruszka, seler i marchewki.

* Płatki drożdżowe nieaktywne to nasze największe odkrycie w kuchni, które niesamowicie wzbogaca smak wielu naszych dań. Nadają posmak zbliżony do sera, w zależności od tego do czego je dodamy. Jest to produkt bezglutenowy, a weganie używają ich zamiast nabiału. 🙂 W Polsce nie jest to produkt łatwo dostępny, ale można je kupić w sklepach ekologicznych lub zamówić przez internet. Koniecznie spróbuj.

**Jeśli nie lubisz ostrych smaków pomiń chili, a chipsy wyjdą łagodnie serowe. 

*** Suszarka do jedzenia jest to zwykła suszarka, której używamy np. do suszenia grzybów. Warto ją zakupić, gdyż przyda się do wielu fajnych przepisów, które dla Was szykujemy.

Interesujesz się zdrowym stylem życia i nie wiesz jak zacząć?

Zapraszamy na nasz październikowy FIT WEEKEND w SPA – będzie zdrowo, będzie pysznie i będzie duża dawka energii na dobry start! 🙂

FIT WYJAZD OCZYSZCZAJĄCY-detox-dieta-fitness-relaks