Cukinia – tania, zdrowa, lekkostrawna, zawiera sporo witamin i minerałów – mamy jej pod dostatkiem, dlatego warto korzystać. Można ją przyrządzić na wiele sposobów. My wybrałyśmy dla Was te ulubione.
Dodatkowo warto wiedzieć, że cukinia jest idealnym warzywem dla odchudzających się osób, jest niskokaloryczna, a zawarty w niej potas zapobiega zatrzymywaniu się wody w organizmie.
Cukinia wpływa korzystnie na procesy trawienne oraz usuwanie zbędnych produktów przemiany materii. Działa alkalizująco. Zalecana jest również w diecie przeciwnowotworowej.
I jeszcze jedna dobra informacja, cukinia ma niski indeks glikemiczny, co oznacza że jest idealna dla osób chorych na cukrzycę.

100 g surowej cukinii to tylko 15 Kcal

Sprawdźcie nasze TOP 9 przepisów z cukinii i napiszcie w komentarzu, który najbardziej wam się podoba 🙂 Podzielcie się również z innymi tym wpisem, zdrowe odżywianie to nasza wspólna misja.

Masz problem z samodzielnym komponowaniem posiłków? Zerknij do świata naszych diet. Znajdziesz tam tygodniowe propozycje jadłospisów – prostych, szybkich i pysznych – na Thermomix i bez użycia tego magicznego sprzętu 🙂 DIETY FOOD HARMONY – TUTAJ

Życzymy smacznego i dużo zdrowia 🙂 Harmonki

Cukinia faszerowana komosą ryżową i pietruszkowym pesto

Lasagne z cukinii

Placuszki z cukinii i komosy ryżowej

Delikatny krem z cukinii i awokado

Warzywne Ratatouille – warzywny gulasz prosto z Francji

Leczo wegetariańskie z cukinią

Serowe fusilli z cukinią i szpinakiem

Raw makaron z cukinii z domowym pesto

Delikatny krem z białych warzyw

Życzymy smacznego i dużo zdrowia 🙂 Harmonki

Jeżeli podobają ci się nasze przepisy i potrzebujesz pomocy z dietą, chętnie pomożemy, zerknij na naszą filozofię oraz plany dietetyczne, które pokazują jak w łatwy sposób zacząć zdrowo odżywiać się na co dzień 🙂

DIETY FOOD HARMONY – TUTAJ

 

WARSZTATY KULINARNE – ZOBACZ TUTAJ