Kto ma ochotę na placuszki w zdrowej wersji, które pokocha cała rodzina, z dziećmi włącznie 🙂 Mamy dla was propozycję, bardzo prostą i pyszną. Kasza gryczana to wspaniałe źródło potasu i żelaza, krzemu, wapnia i cynku. To również świetne źródło błonnika – jest go np. dwa razy więcej niż w ryżu czy makaronie. A jak wiadomo błonnik bardzo korzystnie wpływa na pracę naszych jelit.
Więcej na temat jelit znajdziesz tutaj: JELITA – klucz do zdrowia . Mamy dla was też sporo propozycji z kaszy gryczanej, z racji że jest to nasza ulubiona kasza i bardzo niedoceniona na naszych stołach Kasza gryczana na 10 sposobów 

Kasza gryczana – źródło błonnika – jest go np. dwa razy więcej niż w ryżu czy makaronie

SKŁADNIKI (około 20 placuszków):
  • 100 g kaszy gryczanej niepalonej (najlepiej namoczonej przez noc)
  • 400 g cukinii (2 sztuki)
  • 2 jajka
  • 3 łyżki mąki gryczanej
  • 1 szczypta tymianku
  • ½ łyżeczki bazylii suszonej
  • sól, pieprz
  • olej rzepakowy do smażenia
PRZYGOTOWANIE:
  1. Kaszę gryczaną gotujemy odcedzamy i gotujemy do miękkości. Przy użyciu Thermomix gotujemy 15 min/ 100°C/ obr. 4 (kasza namoczona przez noc). Przekładamy do miski
  2. Cukinię myjemy i ścieramy na grubych oczkach
  3. Do kaszy dodajemy cukinie, jajka, mąkę, przyprawy, mieszamy dokładnie
  4. Na rozgrzanej oliwie, łyżką formujemy placuszki o średnicy około 5 cm i smażymy z obu stron aż się zarumienią. Polecamy najlepsze patelnie do smażenia i nie tylko www.patelnie-tytanowe

Placuszki smakują świetnie na ciepło i na zimno, dlatego idealnie nadają się jako lunch box do pracy i szkoły, czy też w podróż.

Życzymy smacznego i dużo zdrowia 🙂 Harmonki

Jeżeli nie umiesz samodzielnie planować posiłków, a zdrowe odżywianie to ciągle problem, który planujesz rozwiązać – chętnie pomożemy! Sprawdź nasze diety na Thermomix i nie tylko i w końcu zacznij cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem!

DIETY FOOD HARMONY – TUTAJ

WARSZTATY KULINARNE – TUTAJ