Humus

Tradycyjny humus to inaczej pasta z cieciorki z dodatkiem czosnku, soku z cytrynu, oliwy i sezamu. Oryginalnie pochodzi z Libanu, choć występuję także w kuchni libańskiej, żydowskiej, arabskiej i greckiej.

Doskonale znają do wegetarianie i veganie. Jest łatwy w przygotowaniu i wspaniale nadaję się na przekąskę z krakersami, chlebkiem czy crutides

Wartości odżywcze humusu

  • doskonałe źródło białka
  • duża zawartość żelaza
  • zawiera kwas foliowy
  • nienasycone kwasy tłuszczowe
  • zawiera błonnik
  • bogaty w witaminy i minerały: mangan, siarka, cynk, VitC, VitB6,
SKŁADNIKI:
  • 200 g ugotowanej ciecierzycy
  • sok połowy cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka sezamu
  • szczypta soli
  • 3 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
PRZYGOTOWANIE:

Ciecierzycę najlepiej namaczyć przez noc, a następnie ugotować.* Jeśli nie macie czasu można użyć ciecierzycy ze słoika, wystarczy ja tylko odcedzić.

1. Ziarno sezamu zblendować na proszek
2. Dodać ciecierzycę, czosnek, sok z cytryny, oliwę i sól, zblendować
3. Jeśli konsystencja wychodzi zbyt gęsta można dodać odrobinę wody z pod cieciorki

Smacznego 🙂

Humus

Humus

Humus