Dieta Wegetariańska – często pytacie co jeść, jak łączyć ze sobą białko, tłuszcze i węglowodany. Skąd czerpać najwięcej roślinnego białka? Przychodzimy z pomocą dla wszystkich wegetarian lub osób, które zastanawiają się nad taką dietą. Wychodzimy naprzeciw i udostępniamy dla Was przykładowy dzień naszej diety DIETY WEGETARIAŃSKIEJ NA THERMOMIX 2000 kcal. 🙂

Czy warto choć na chwilę przejść na dietę wegetariańską, jeśli całe życie jadłeś mięso i ryby? Oczywiście, że tak! Niesie ona ze sobą wiele korzyści zdrowotnych i warto choć raz w życiu spróbować jak czujecie się podczas spożywania głównie wegetariańskich posiłków. Wielu z Was nagle dostanie zastrzyk energii i poczuje się jak nowo narodzony. W diecie tej bowiem przemycamy dużą dawkę warzyw, które zawsze mają bardzo korzystny wpływ na nasze zdrowie. Dla kogo taka dieta jest wskazana? Przede wszystkim dla wszystkich osób zmagających się z takimi problemami:

  • otyłość
  • cukrzyca typu 2
  • choroba niedokrwienna serca
  • nadciśnienie tętnicze
  • hipercholesterolemia
  • nowotwory
  • zaparcia i hemoroidy
  • kamica żółciowa i nerkowa
  • próchnica zębów.

Choć tak naprawdę każdy może spróbować, dieta Wegetariańska jest też idealnym wyjściem z programów detoksykujących. Serdecznie zapraszamy Was do przetestowania również naszego DETOKSU NA THERMOMIX.

„Dieta na dobre samopoczucie”

Więcej informacji o samych dietach i o nas znajdziecie w naszym poprzednim wpisie Dlaczego nasze diety działają?
oraz w naszym sklepie internetowym: SKLEP.

Nasze diety składają się z 4 lub 5 posiłków dziennie. Pojedyncze przepisy w konkretnej diecie powtarzają się np. ciasto na deser, pesto, chlebek czy smarowidło. Spowodowane jest to po prostu wygodą. W końcu nie chcemy spędzać za dużo czasu w kuchni. 🙂

W większości przepisy są całkowicie przystosowane na Thermomix. Jak wiadomo nie wszystko da się zrobić w tym cudownym urządzeniu, dlatego też okazjonalnie używamy piekarnika, garnków, deski do krojenia, miski do mieszania etc. Ale przygotowując diety staramy się dobrać potrawy tak, aby w jak największym stopniu wykorzystać Thermomixa. 🙂 Pod każdą konkretną dietą znajdziecie dokładny opis, który warto przeczytać przed zakupem diety.

Większość przepisów dostosowana jest pod 1 porcję, zdarzają się też 2-3 porcje wykonywane na raz – jest to spowodowane wygodą i możliwościami Thermomixa. A większość takich potraw można zawekować lub zamrozić, jeżeli nie masz się z kim podzielić. 🙂

W naszych dietach zjesz zdrowo i pysznie. Dieta uwzględnia codzienne smoothie i fit deserki, dzięki którym nie poczujecie nawet, że jesteście na diecie!

Wszystkie przepisy są bez glutenu, bez nabiału i bez cukru. Nie używamy żywności przetworzonej czy GMO. Dzięki temu nauczysz się wykorzystywać MOC PŁYNĄCĄ Z NATURY!

My od lat staramy odżywiać się jak najbardziej w zgodzie z naturą i uwierzcie, ze efekty są niesamowite – od wyglądu po samopoczucie. Po latach doświadczeń chcemy ułatwić Ci drogę do ZDROWIA i WSPANIAŁEGO WYGLĄDU.

Polecamy również szybkie zakupy w sklepie internetowym EKOCHATKA  – jest to nasz nowy partner i ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie oraz online. 🙂  Świetne produkty, wspaniała obsługa i dobre ceny.

Szybkie zakupy z dostawą do domu na terenie całej Polski! 🙂  

Sprawdź poniżej nasz przykładowy jednodniowy jadłospis i jeżeli Ci się spodoba – do dzieła! 🙂 Zakup nasze diety i w końcu OBUDŹ SIĘ DO ŻYCIA! Nikt za Ciebie tego nie zrobi – my też nie, ale na pewno pomożemy i w razie potrzeby wesprzemy poradą! 🙂

KUP TERAZ

Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku – Diety na Thermomix W grupie moc! 🙂

 Zaczynamy! 🙂

ŚNIADANIE: Gryczanka z jabłkiem i cynamonem (491 kcal) i Herbata Czerwona (3 kcal)

Twoja porcja: 1 porcja

Czas przygotowania: 15 min

Kcal: 494 | B: 14,84 g | T: 8,36 g | W: 93, 95 g

Składniki na Herbatę Czerwoną (1 porcja)

  • 1 łyżeczka liści czerwonej herbaty (5g)

Przygotowanie:

Zalewamy liście herbaty wodą o temp. ok 95°C, parzymy 1-5 min.

Składniki (1 porcja):

  • Cynamon – 1 i 1/4 łyżeczki (6 g)
  • Jabłko – 1 sztuka (170 g)
  • Kasza gryczana niepalona – 1/3 szklanki (67 g)
  • Mleczko kokosowe – 1 i 2/3 łyżki (34 ml)
  • Woda – 1/3 szklanki (160 ml)
  • Śliwka suszona – 1/8 garści (7 g)

Przygotowanie:

1. Kaszę gryczaną wrzucamy do naczynia miksującego mielimy 6 s/obr. 10.
2. Dodajemy obrane jabłko pokrojone na ćwiartki, cynamon, śliwki, wodę i mleczko kokosowe. Miksujemy 8 s/obr. 5.
3. Całość gotujemy 10 min./90°C/obr. 1.5.

II ŚNIADANIE: Smoothie Orzechowa Słodycz

Czas przygotowania: 2 min

Kcal: 316 | B: 5,49 g | T: 10,03 g | W: 50,85 g

Składniki:

  • Cynamon – 1/4 łyżeczki (1 g)
  • Banan – 3/4 sztuki (100 g)
  • Kasza gryczana niepalona – 1/7 szklanki (30 g)
  • Masło orzechowe bez soli i cukru – 1/3 łyżki (5 g)
  • Miód – 1/5 łyżki (5 g)
  • Mleczko kokosowe – 4 łyżki (40 ml)
  • Woda – 1/5 szklanki (50 ml)

Przygotowanie:

1. Obieramy banana i odcedzamy kaszę.
2. Do naczynia miksującego wkładamy wszystkie składniki. Miksujemy 1 min/obr. 10.

OBIAD: Kolorowa Sałatka Fasolowa

Twoja porcja: 1 porcja

Czas przygotowania: 30 min

Kcal: 574 | B: 22,46 g | T: 16,28 g | W: 91,96 g

Składniki (1 porcja):

  • Fasola czerwona, gotowana – 1 szklanka (170 g)
  • Oliwa z oliwek extra virgin– 1 i  1/2 łyżki (16 ml)
  • Papryka chili, suszona – 1/4 sztuki (1 g)
  • Papryka czerwona – 2/3 sztuki (200 g)
  • Pietruszka (natka) – 6 i 2/3 łyżeczki (40 g)
  • Sok z limonki – 2 łyżki (12 ml)
  • Ziemniaki młode – 1 i 2/3 sztuki (300 g)
  • Cebula dymka – 3 sztuki (60 g)
  • Sól himalajska- 1 łyżeczka (5 g)

Przygotowanie:

1. Do naczynia miksującego wlewamy 500 ml wody, następnie nakładamy koszyczek i umieszczamy w nim ziemniaki. Gotujemy 25 min/Varoma/obr.1.
2. Czekamy, aż ziemniaczki ostygną i kroimy je w kosteczkę.
3. Dodajemy czerwoną fasolę, paprykę pokrojoną w kosteczkę, poszatkowaną natkę pietruszki oraz cebulkę dymkę.
4. Wszystko doprawiamy sokiem z limonki, oliwą, solą i chili. Dokładnie mieszamy.

PRZEKĄSKA: Brownie z czerwonej fasoli

Wskazówka:

  1. Brownie wykorzystasz jeszcze jutro jako przekąskę, a reszta podziel się. 🙂
  2. Ugotuj również czerwoną fasole do kolorowej sałatki. Po ugotowaniu odsyp tę część (170 g) i ostudź.

Twoja porcja: 1,5 porcji

Czas przygotowania: 70 min

Kcal: 306 | B: 11,56 g | T: 7,71 g | W: 48,12 g

Składniki (8 porcji):

  • Mleko owsiane – 2/3 szklanki (152 ml)
  • Fasola czerwona, surowa – 1 i 1/4 szklanki (200 g)
  • Kakao – 3 i 1/4 łyżki (32 g)
  • Miód – 4 i 1/4 łyżki (104 g)
  • Olej kokosowy tłoczony na zimno – 3 i 1/4 łyżki (32 ml)
  • Płatki owsiane – 1/2 szklanki (56 g)
  • Proszek do pieczenia – 1 łyżeczki (4 g)
  • Sól himalajska – szczypta
  • Soda oczyszczona – 1  łyżeczki (4 g )

Przygotowanie:

1. Fasolę moczymy przez noc. Rano odcedzamy, gotujemy do miękkości przez około 30 min. Odcedzamy dokładnie z wody.
2. Do naczynia miksującego wkładamy płatki owsiane, mielimy 10 s/obr. 10.
3. Dodajemy fasolę i resztę składników na brownie. Miksujemy 20 s/obr. 6.
4. Zgarniamy kopystką na dno naczynia miksującego. Ponownie miksujemy 1 min/obr. 7. Pod koniec obroty można zwiększyć stopniowo do 9.
5. Powstałą masę przekładamy do foremki o wymiarach ok. 26 cm x 17 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
6. Pieczemy przez 35 min w temp. 180°C. Po wyjęciu z piekarnika zostawiamy do całkowitego wystygnięcia.

KOLACJA: Placuszki z cukinii z komosą ryżową

Wskazówka: Pozostałe placuszki można wysmażyć i wziąć na lunch na drugi dzień z sałatką.

Czas przygotowania: 30 min

Kcal: 344 | B: 16,68 g | T: 11,22 g | W: 43,19 g

Składniki (2 porcje):

  • Jaja kurze całe – 2 sztuki (100 g)
  • Cukinia – 1 sztuka (250 g)
  • Czosnek – 2 sztuki (10 g)
  • Olej kokosowy tłoczony na zimno – 2/3 łyżki (6 ml)
  • Natka pietruszki – 2 i 2/3 łyżeczki (16 g)
  • Pieprz – 2/3 łyżeczki (2 g)
  • Komosa ryżowa  – 1/2 szklanki (50 g)
  • Sól himalajska – 1 i 1/4 łyżeczki (6 g)
  • Mąka amarantusowa – 1/2 szklanki (60 g)

Przygotowanie:

1. Do naczynia miksującego wlewamy 500 ml wody. Zakładamy koszyczek, wsypujemy komosę ryżową i gotujemy 15 min/100°C/obr. 4.
2. Cukinię kroimy na ćwiartki i wrzucamy do naczynia miksującego razem z czosnkiem. Rozdrabniamy 3 s/obr. 5.
3. Dodajemy jajka, ugotowaną komosę ryżową, sól, pieprz, mąkę z amarantusa i wszystko mieszamy 10 s/obr. wsteczne 2.
4. Szatkujemy natkę pietruszki i dodajemy ją do ciasta. Mieszamy kopystką.
5. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy, formujemy placuszki i smażymy je z każdej strony, aż̇ się̨ zarumienią.

PODSUMOWANIE WARTOŚCI ODŻYWCZYCH:

  • Energia [kcal] 2034
  • Białko [g] 71,03
  • Tłuszcz [g] 53,6
  • Węglowodany ogółem [g] 328,07
  • Błonnik pokarmowy [g] 37,55
  • Cukry [g] 21,99

SMACZNEGO!

Spodobały Ci się nasze przepisy? Zapraszamy do naszego Świata naszych diet! 🙂

KUP TERAZ

NATURALNE SUPLEMENTY DIETY – TUTAJ