W sezonie na szparagi nie ma możliwości aby nie zrobić omleta ze szparagami 🙂 na sam widok ślinka cieknie! Szparagi warto wykorzystywać w naszej kuchni ze względu na walory zarówno smakowe jak i zdrowotne.
Są niskokaloryczne, wspierają odchudzanie, obniżają ciśnienie, poziom cholesterolu i zawierają dużo kwasu foliowego, witamin C, E i beta-karoten. Do tego wapń, fosfor i potas. Zawarta w nich asparagina wspiera pracę nerek i odpowiada za nawodnienie organizmu, a glutation wspiera naszą odporność. O odporności więcej znajdziecie TUTAJ

A czy wiecie, że szparagi to jedne z najlepszych afrodyzjaków? Nic dodać, nic ująć, po prostu jedzmy szparagi po każda postacią 🙂 my uwielbiamy omlety i  Naleśniki gryczane z ziołami i szparagami

100g szparagów zawiera tylko 18 Kcal !!!

Składniki:
  • 1 pęczek szparagów zielonych (ok. 10 sztuk)
  • 4 jajka
  • 50 ml mleka roślinnego (owsianego, migdałowego, kokosowego)
  • masło klarowane
  • sól
  • pieprz
  • chili
Przygotowanie:

Szparagi myjemy, obieramy, odrywamy i wyrzucamy zdrewniałe twarde końce, następnie obieramy przy najgrubszej części (zazwyczaj do połowy lub jeżeli szparagi są cieniutkie można pominąć ten krok)
Wrzucamy do gorącej wody na 2-3 minuty, odcedzamy
Na patelni rozpuszczamy masło klarowane, dodajemy szparagi, blanszujemy minute
W międzyczasie w miseczce roztrzepujemy jajka, mleko roślinne, sól i pieprz
Jajka wylewamy równomiernie na szparagi, przykrywamy pokrywką i na małym ogniu czekamy, aż się zetną
Na koniec doprawiamy posypujemy chili
Smacznego

Przygotowanie na Thermomix:

Szparagi myjemy, obieramy, odrywamy i wyrzucamy zdrewniałe twarde końce, następnie obieramy przy najgrubszej części (zazwyczaj do połowy lub jeżeli szparagi są cieniutkie można pominąć ten krok)
Do naczynia miksującego wlewamy 500 ml wody , nakładamy Varomę
Na górnej przystawce Varomy wykładamy papier do pieczenia, tak aby wystawał poza Varomę, układamy szparagi
W międzyczasie w miseczce roztrzepujemy jajka, mleko roślinne, sól i pieprz
Jajka wylewamy równomiernie na szparagi, zamykamy Varomę, przygniatając wystający papier do pieczenia. Gotować na parze 20 min/ Varoma/ obr. 1
Na koniec doprawiamy posypujemy chili
Smacznego

Próbowaliście już naszych diet na Thermomix i nie tylko? Zerknijcie do naszego sklepu i razem z nami nauczcie się zdrowo gotować i komponować posiłki w ciągu dnia.

/diety.foodharmony.pl/