Jesteśmy jego wiernymi fankami, a najbardziej w ramenie podoba nam się to, że można go zawsze zrobić na swój sposób i użyć ulubionych dodatków. No i oczywiście nie trzeba w poniedziałek rosołu przerabiać na pomidorową, tylko można sobie zrobić pyszny ramen ☺

SKŁADNIKI:
  • 2l bulionu z ekologicznego kurczaka*
  • 100 ml tamarin sos ( lub sos sojowy)
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • kawałek imbiru o wielkości kciuka
  • płatki chili
  • limonka

*Jak przygotować zdrowy bulion

DODATKI:
  • groszek cukrowy
  • jaja kurze
  • makaron ryżowy*
  • cebula dymka
  • kolendra
  • kiełki fasoli mung

* makaron ryżowy dobrze jest wybierać w mieszance z ryżem brązowym jest to najzdrowsza opcja gdyż biały ryż pozbawiony jest łuski, która zawiera cenny błonnik pokarmowy, żelazo, wapń i witaminy z grupy B

TOFU SMAŻONE:
  • tofu
  • mąka z amarantusa (może być dowolna do panierowania)
  • 1-2 jaja kurze
  • sezam
  • sól
  • chili
  • olej kokosowy lum masło klarowane ghee
PRZYGOTOWANIE:

Do garnka wlać rosół dodać imbir pokrojony na cienkie kawałczki i gotować około 15 minut na małym ogniu. Jeśli chcecie zaoszczędzić troszkę czsu imbir można zmiksować w blenderze. Bulion fajnie przechodzi jego smakiem i nie trzeba go gotować tak długo. Następnie dodaj sos sojowy i płatki chili do smaku. Na sam koniec dodać olej sezamowy. Nie trzeba go już gotować.
Tak doprawiony bulion jest idealny do ramenu, do którego tak naprawdę możecie dodać wasze ulubione składniki. Jeśli istnieje taka potrzeba zawsze można doprawić solą himalajską. Choć sam sos sojowy lub tamarinowy, powinien dać już wystarczającą słoność.
Tofu, przygotowuje się w bardzo podobny sposób jak katlety ☺ wystarczy je zapanierować.
Tofu kroimy na kosteczki około 1 cm na 1cm. W trzech różnych miseczkach należy przygotować:
• Mąkę
• Jaja z odrobiną soli i dobrze je ubić tak aby białko i żółtko ładnie się połączyły
• Sezam – można dodać do niego odrobine płatków chili jeśli lubicie ostre postrawy ☺
Kosteczki tofu panierujemy po kolei w mące, następnie w jajku i sezamie tak aby ładnie się obtoczyło.
Smażymy na patelni z rozgrzanym olejem kokosowym lub masłem Ghee tak aby ładnie się zarumieniło.
Oczywiście przygotowaniu ramenu tkwi seret, a mianowicie makaron do ramenu należy przygotować zaraz przed jego podaniem i oczywiście gotujemy go osobno. Wystarczy zrobić według wskazówek na opakowaniu. Dodaje się go do wrzącej wody i gotuje około 8-12 min.
Pozostaje nam tylko przygotowanie dodatków, co jest bardzo łatwe.
1. Jaja gotujemy na miękko lub twardo według uznania
2. Groszek cukrowy kroimy na mniejsze kawałki
3. Cebulę dumke i kolendre szatkujemy
4. Kiełki wystarczy opłukać i dodać do bulionu

Jak podawać ramen?
Są na to dwa sposoby, możemy wszystkie dodatki podać w osobnych miseczkach i każdy może sobie dobierać to na co ma ochotę. A w miseczce podajemy tylko makaron ryżowy i bulion.
Innym sposobem jest ułożenie wszystkiego od razu w jednej porcji i skropienie na koniec limonką.

 

Zapraszamy również do świata naszych kolorowych diet 🙂

DIETY FOOD HARMONY – SKLEP