Masz zachciankę na coś słodkiego, ale chcesz aby było zdrowo i odżywczo? Zrób sałatkę z rukoli z dresingiem z jagód goji, a uzupełnisz potrzeby cukrów na dzień.
Udowodnione jest, ze spożywanie miodu w ciągu dnia zmniejsza zachciankę na słodycze! A kiedy zawsze mamy zachciankę na słodycze? Po południu i wieczorem… Właśnie aby tego uniknąć należy je dostarczyć wcześniej!

SKŁADNIKI:
  • rukola
  • pomidorki cherry
  • garść pestek dyni
  • garść jagód goji

Dressing:

  • łyżka jagód goji
  • ¼ szklanki oliwy
  • szczypta soli
  • sok z połówki cytryny
  • łyżeczka miodu
PRZYGOTOWANIE:

Pomidorki koktajlowe przekrawamy na pół mieszamy z rukolą, pestkami dyni oraz jagodami goji.
Jeśli mamy więcej czasu możemy pestki dyni uprażyć wcześniej na patelni. Będą bardziej aromatyczne.

Wszystkie składniki na dressing blendujemy.
Sałatkę polewamy przed samym podaniem, aby liście rukoli były chrupkie.

Na zdrowie rukola!

Rukola – Afrodyzjak używany już w starożytnym Rzymie. Choć regionem pochodzenia rukoli są zazwyczaj kraje śródziemnomorskie, bez problemu można ją kupić w Polsce, nawet na lokalnych bazarach. Najlepsza jest świeża, w odmianie dzikiej. Spożycie już nawet 100 g zapewnia dzienne zapotrzebowanie na witaminę K i prawie połowę zapotrzebowania na witaminę A. Taka ilość to także ¼ zapotrzebowania na witaminę C i foliany.
Rukola jest również bogactwem cennych minerałów: wapnia, magnezu, potasu i żelaza. Dodatkowo jest bardzo niska kalorycznie, wiec można jeść ją do woli.
Jagody Goji – nazywane są często eliksirem młodości, bogate w antyoksydanty i składniki odżywcze, bomba witaminy C.