Sezon na dynię można uznać za otwarty!!! Choć już od początków jesieni dynię pojawiają się w sklepach i na targach to sezon na nią w pełnej krasie rozpoczyna się na początku listopada tuż po Hallowen. Gdy nauczymy się już wycinać przepiękne lampiony warto również nacieszyć się jej smakiem. Z dyni można przyrządzić różności czy to na śniadanie, obiad czy kolacje 🙂 możliwości jest tak wiele, że na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Dynia zawiera wiele cennych witamin oraz bardzo ważne pierwiastki budulcowe takie jak: wapń, żelazo, potas, magnez, fosfor czy miedź. W jej składzie występują również pektyny, które łagodnie oddziałowywują na układ pokarmowy i wspomagają trawienie.

Warto również wspomnieć, że dynia rzadko powoduje alergie, dlatego jest bezpiecznym produktem dla maluszków. Co więcej z właściwości leczniczych od tysięcy lat jest cenionym środkiem wspomagającym leczenie miażdżycy, obniża poziom cholesterolu we krwi, wspomaga leczenie nadciśnienia tętniczego, niewydolności nerek, chorób wątroby, otyłości oraz wszelkich chorób związanych z zaburzeniami przemiany materii.

Każdy może jeść dynię i to do tego w jakichkolwiek ilościach 🙂 gdyż jest ona nisko kaloryczna, a do tego ma bardzo dużo wartości odżywczych.

Rodzajów dyni jest wiele i można je przyrządzić na wiele różnych sposobów 🙂 A ty którą dynię lubisz najbardziej ?

Dynia Bananowa – jest wydajna i wyśmienita w kuchni. Świetnie nadaje się do pieczenia, zapiekania, ciasta dyniowego czy dżemów. Jej miąższ jest pomarańczowy, delikatny i gładki. Można ją rozpoznać po zakręconych końcach o kolorze niebiesko-zielonym.


Jahitian Melon – Bardzo dobra na surowo, do pieczenia, placków czy dżemów. Mówi się o niej jako najsłodszej dyni stulecia. Miąższ jest ciemnopomarańczowy, słodkawy i jędrny. Skórka początkowo zielona potem przebarwia się na kolor terakoty.


White Swan Acorn – Bardzo ceniona odmiana, jedna z nielicznych odmian o białych owocach. Jest bardzo dobrą dynią spożywczą najlepiej nadaję się na dynię pieczoną podawaną z przyprawami. Miąższ gładki, słodkawy i delikatny.


Dynia Piżmowa – Bardzo dobrze się przechowuje, jest odporna na pleśń. W przeciwieństwie do większości gatunków charakteryzuje się małym gniazdem i cieńka skórką. Jest to wspaniała dynia do wykorzystania w kuchni, można z niej przyrządzić wiele pyszności jak np. zupy, ciasta i różnego rodzaju desery, doskonale nadaje się do faszerowania i zapiekania.


Jable Gold – Jest bardzo dobrą dynią spożywczą, Miąższ ma pomarańczowy , słodkawy w smaku, przypominając nawet słodką kukurydzę. Doskonale nadaje się do faszerowania, gotowania na parze lub jedzenia na surowo, a jej owoce są niezwykle dekoracyjne.


Jet – Duży, wczesny Acorn o ciemnozielonej skórce i atrakcyjnym sercowym kształcie. Ma słodki miąższ o złoto-pomarańczowym kolorze, jest pozbawiony włókien, delikatny, drobnej tekstury o nucie przypominającej orzechy laskowe z pieprzem. Dynię ta można bezpośrednio wyjadać ze skórki, zaraz po upieczeniu. Idealnie nadaje się do zapiekania, a przy tym jest bardzo dekoracyjna. zapiekana jajka na śniadanie będą się w niej super prezentować 🙂


Hokkaido – jest niewielka spłaszczoną dynia japońską z jasnopomarańczową skórką i ciemnopomarańczowym miąższem. Wyróżnia ja bardzo miękka skóra, która jest jadalna. Hokkaido jest bardzo cenioną dynią ze względu na łatwość jej przyrządzenia jak również niewielkie rozmiary. Można ją wykorzystać na wiele sposobów: gotowanie na parze, pieczenie w całości lub kawałkach, lub duszenie. Dodatkowo często robi się z niej zupy


Halloween – Dynie te osiągają różne wielkości dlatego idealnie nadają się na lampiony i wszelkiego rodzaju dekoracje na Halloween 🙂 Miąższ jest żółty, jędrny i soczysty, a do tego ma neutralny smak. Znajduje szerokie zastosowanie kulinarne gdyż nie narzuca smaku potrawą i może być podana w wielu wariantach czy to na słono, słodko czy kwaśno.


Muskat – Znana także jako dynia prowansalska, wyróżnia się bardzo słodkim miąższem o pięknym pomarańczowym kolorze. Idealnie nadaje się do ciast i słodkich przetworów, ale można z niej również przyrządzić słone potrawy na bazie z puree. Jest rewelacyjna na surowo więc można ją dodawać do koktajlów, sałatek czy wyciskać z niej soki. Choć nie jest łatwa w obieraniu na pewno warte jest to trudu 🙂


Jak widać nie tylko jest wiele rodzajów dyni, ale także powodów dla których warto je jeść 🙂 Należy tylko znaleźć ulubiony sposób na dynię 🙂 Co wybierasz?

Krem z dyni to jeden z najprostszych i najsmaczniejszych zup jakie możecie zrobić w kilka chwil we własnej kuchni. Słodka, kremowa z nutką pikantności – cudowna

Tarta z dyni na słodko – zdecydowanie nasz ulubiony przepis 🙂 łatwo, szybo i przyjemnie, a do tego zaskakuje swoim wytrawnym smakiem. Polecamy serdecznie.

Tarta z dyni na słodko

Dyniowe muffinki – istna rewelacja białkowo – tłuszczowa, zdrowe muffinki dla fit freaków 🙂 i wszystkich chcących zdrowo się odżywiać. Idealne na śniadanie, przekąskę czy do zabrania w podróż 🙂

Dyniowe muffinki

3 składnikowa pasta kanapkowa z dyni – pasta o niesamowitych zdrowotnych właściwościach dzięki sekretnemu składnikowi, którym jest pasta miso. Koniecznie musicie spróbować 🙂

3-składnikowa pasta kanapkowa z dyni

Koktajl z dyni na odporność – Wspaniałe lekarstwo na jesienne przesilenie, nie czekaj sięgnij po koktajl z dyni i skutecznie się z nim rozpraw

Koktajl z dyni na odporność

Dynia zapiekana z jajkiemi bekonem – to jedna z naszych propozycji na śniadania do walki z uzależnieniem na cukier. Chyba nie ma nic lepszego do walki z cukrem jak dynia 🙂 Przepis wkrótce w naszym Ebooku – Jak odstawić cukier – Detoks cukrowy 🙂

Kolejne ze śniadań z Ebooka – Detoks Cukrowy – Owsianka z komosy ryżowej i puree z dyni 🙂 zachwyca swoim smakiem i unikatowością posypana magicznym pyłkiem 🙂

Zapiekanka Śmieciarka – jak to przystało raz na czas należy zrobić czystki w lodówce, i ten przepis idealnie się do tego nadaję 🙂 wystarczy dodać jajka i kaszę jaglaną 🙂 takie szybkie perełeczki mamy dla was w naszych Dietach na Thermomix


Sprawdź poniżej nasz przykładowy jednodniowy jadłospis i jeżeli ci się spodoba – do dzieła 🙂 zakup nasze diety i w końcu OBUDŹ SIĘ DO ŻYCIA! Nikt za ciebie tego nie zrobi, my też, ale na pewno pomożemy i w razie potrzeby wesprzemy poradą 🙂

KUP TERAZ

Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku – Diety na Thermomix W grupie moc 🙂

Dieta Wegetariańska, często pytacie co jeść, jak łączyć ze sobą białko, tłuszcze i węglowodany? Skąd czerpać najwięcej roślinnego białka? Przychodzimy z pomocą, dla wszystkich wegetarian lub osób które zastanawiają się nad taką dietą, wychodzimy naprzeciw i udostępniamy dla was przykładowy dzień naszej diety DIETY WEGETARIAŃSKIEJ NA THERMOMIX 2000kcal 🙂

 

Jeśli podobają ci się nasze przepisy zapraszamy do Świata naszych Diet

Sklep Food Harmony 

Edyta

Health Coach – Trener zdrowia, doradca i przewodnik zdrowego stylu życia. Jako pierwsza i na razie jedyna osoba w Polsce ukończyła Institiute for Integrative Nutrision z Nowego Yorku.

Pomoże ci wyeliminować złe nawyki żywieniowe i zastąpić je zdrowymi. Specjalistka od walki z uzależnieniem od cukry, kawy 🙂 A do tego pasjonatka podróży z których przywozi nowinki kulinarne.

Mistrzyni sałatek, które tworzy do Diet na Thermomix, ostatnie nowe hobby Sałatki do Słoików. W zdrowym ciele, zdrowy duch, to jedno krótkie i proste zdanie opisuje jej życiową filozofie .