Vegetariańskie gołąbki z grzybami

I przyszła pora na gołąbki. 🙂 U nas w wersji fit z kaszą gryczana i grzybami. Bogactwo przypraw i pyszne wnętrze sprawią, że te gołąbki są zwyczajnie i nadzwyczajnie pyszne, a esencją smaku jest sos. 🙂 Który wybieracie ?

Kto nie lubi gołąbków? 🙂 Bądźmy zdrowi, jedzmy fit!

SKŁADNIKI:
  • Niepalona kasza gryczana – 400 g (około 3 musztardówki)
  • Świeże grzyby (najlepiej prawdziwki) – 150 g
  • Cebulka – 4 szt.
  • Czosnek – 3-4 ząbki
  • Kapusta – 1 główka
  • Sól himalajska – do smaku
  • Pieprz – do smaku
  • Masło Ghee lub oliwa
Sos pomidorowy:
  • Pomidory świeże – 1 kg
  • Cebulka – 2 szt.
  • Czosnek – 2-3 ząbki
  • Oregano – do smaku
  • Chili – szczypta
  • Sól himalajska – szczypta
  • Pieprz – szczypta
  • Masło Ghee lub Oliva
Sos z prawdziwków:
  • Prawdziwki – 8 szt.
  • Bulion – 250 ml
  • Cebulka – 2 szt.
  • Nerkowce – 1 garść
  • Natka pietruszki
  • Sól himalajska – szczypta
  • Pieprz – szczypta
  • Masło Ghee lub Oliva
PRZYGOTOWANIE:
  1. Kaszę gryczaną dokładnie płuczemy. Możemy ją wcześniej namoczyć przez 2 godziny lub nawet zostawić na noc*.
  2. Kaszę gotujemy al dente bez soli. Odcedzamy. My uwielbiamy robić kaszę na parze w Thermomixie – wychodzi najlepsza. 🙂
  3. W kapuście wydrążamy głąb, wkładamy do dużego garnka z wodą i zagotowujemy z odrobiną soli, aż kapusta zmięknie i liście zaczną ładnie odchodzić.
  4. Kapustę zostawiamy w garnku ściągając liście na talerz, odcinając zgrubienia i odstawiając je do wystygnięcia.
  5. Na patelni rozpuszczamy masło klarowane lub oliwę i podduszamy poszatkowaną cebulkę z odrobiną soli.
  6. Dodatkowo obieramy grzyby i kroimy je na małe kawałki, a następnie podduszamy razem z cebulką.
  7. Łączymy ugotowaną kaszę gryczaną z cebulką i grzybkami i doprawiamy do smaku czosnkiem, solą i pieprzem.
  8. Przygotowanym farszem z kaszy gryczanej wypełniamy liście kapusty i zawijamy jak krokiety.
  9. W dużym, najlepiej szerokim naczyniu żaroodporny lub garnku układamy liście kapusty, przykrywając jego dno, a następnie układamy gołąbki. Na górze również układamy liście kapusty nakładamy przykrywką i pieczemy w piekarniku w temp. 180°C przez około 1 godzinę. Gołąbki można również gotować na parze używając Thermomix.
  10. W międzyczasie możemy przygotować nasze ulubione sosy do gołąbków – my jesteśmy fankami pomidorowego i grzybowego. 🙂
Przygotowanie sosu pomidorowego:
  1. Pomidory kroimy na ćwiartki i podduszamy na maśle klarowanym z odrobiną soli.
  2. Następnie gotujemy przez około 30 minut we własnym sosie tak, aby trochę wody z pomidorów odparowało.
  3. Wszystko przekładamy do blendera, dodajemy przyprawy i zioła i blendujemy na krem.
Przygotowanie sosu grzybowego:
  1. Nerkowce namaczamy przynajmniej przez 30 minut.
  2. Cebulkę szatkujemy i podduszamy na maśle klarowany z odrobiną soli.
  3. Prawdziwki dokładnie obieramy i kroimy, a następnie dodajemy do cebulki i razem podduszamy.
  4. Jak grzybki i cebulka zmiękną, to dodajemy je do bulionu i gotujemy na małym ogniu przez około 20 minut tak, aby bulion przeszedł smakiem grzybów.
  5. Następnie do blendera odlewamy odrobinę bulionu razem z grzybami i cebulką.
  6. Dodajemy nerkowce i wszystko miksujemy.
    Jest to fajny sposób, aby zagęścić sos bez używania mąki. Dzięki nerkowcom sos nabierze kremowej konsystencji i nawet miłośnicy śmietany nie będą wstanie się zorientować, że jej tam nie ma. 🙂
  7. Na koniec doprawiamy pieprzem i solą oraz posypujemy natką pietruszki

* Kaszę gryczaną najlepiej jest namoczyć na noc, skróci to czas gotowania. Ze względu na swoje wspaniałe właściwości gryka polecana jest w różnych programach detoksykacyjnych.

A kto z was chciałby posmakować naszych potraw na żywo? Zapraszamy na nasz październikowy FIT WEEKEND w SPA – będzie zdrowo, będzie pysznie i będzie duża dawka energii na dobry start! 🙂

FIT WYJAZD OCZYSZCZAJĄCY-detox-dieta-fitness-relaks