Ulubiony obiad w naszym stylu. Dlaczego? Bo jest szybki, sycący i zdrowy. 🙂 Takie michy możesz tworzyć z tego co masz pod ręką, zwłaszcza jak chcesz wyczyścić lodówkę. Są świetnym pomysłem na lunch do pracy i alternatywą dla tradycyjnego obiadu.

Komosa – pożywne źródło białka!

SKŁADNIKI:
  • Ugotowana komosa ryżowa (quinoa) – 1/2 szklanki
  • Sałata – mix dowolnych sałat
  • Bataty – 2 małe szt.
  • Burak – 1 średnia szt.
  • Cukinia – 1/2 szt.
  • Czerwona papryka – 1/2 szt.
  • Marchewka – 1/2 szt.
  • Pestki dyni – 1 garść
  • Olej kokosowy
SKŁADNIKI DRESSING:
  • Oliwa z oliwek
  • Sól himalajska
  • Pieprz
  • Sok z połówki cytryny
  • Mieszanka ziół włoskich
PRZYGOTOWANIE:
  1. Rozgrzewamy piekarnik do temp. 180℃.
  2. W międzyczasie kroimy bataty, cukinię i buraki na cienkie plasterki (do 1 cm).
  3. Na papierze do pieczenia rozkładmy pokrojone warzywa i smarujemy je olejem kokosowym.
  4. Pieczemy używając funkcji termoobieg w 180℃ przez około 20 minut.
  5. Następnie kroimy marchewkę i czerwona paprykę.
  6. Umytą sałatę wykładamy do miski, dodajemy komosę ryżową, układamy pozostałe składniki i posypuejmy pestkami dyni.
  7. Gotową michę doprawiamy do smaku oliwą, sokiem z cytryny, solą, pieprzem i ziołami włoskimi.

Na zdrowie! 🙂