Czas przygotować święta i zaplanować czym zapełnimy nasz rodzinny stół. My jak wiecie, kierujemy się tym, żeby przepisy były proste, szybkie i oczywiście zdrowe. Nie ma co spędzać za dużo czasu w kuchni, ważne by spędzić go z rodziną i najbliższymi.

Trochę pisałyśmy już, jak ważny oprócz zdrowego odżywiania, jest spokój i harmonia w życiu, dlatego te kilka wolnych dni wykorzystajmy jak najlepiej, cieszmy się z tego co nas otacza i doceniajmy to co mamy wokół. Mamy nadzieje, że każdy znajdzie coś co lubi z poniższych inspiracji 🙂

Nie ma to jak domowy chlebek. Choć jest to dla każdego wyzwanie, zachęcamy do spróbowania naszego bezglutenowego chlebka z mąki gryczanej. Jest naprawdę prosty i szybki w przygotowaniu. Zachwyci wszystkich domowników 🙂


Bułeczki amarantusowe pięknie wyglądają i można nimi dopełnić świąteczny koszyk.


Pasztet koniecznie musi gościć na każdym wielkanocnym stole. Aby urozmaicić go, proponujemy wegańską wersję z soczewicy, batatów i suszonej żurawiny. Pychota!


Jajka można faszerować na wszystkie sposoby. U nas wersja fit na zielono 🙂

Jajka faszerowane łososiem i awokado


Oprócz tradycyjnego żurku, polecamy bardzo szybką w przygotowaniu zupę chrzanową.

Zupa Chrzanowa


Czas na desery!

Każdy je uwielbia, a my przedstawiamy je w zdrowej wersji, aby nikt nie musiał obawiać się zbędnych kilogramów w ten wyjątkowy czas 🙂

Na naszym stole najważniejszy jest makowiec! Ten jest wyjątkowy, bo bez pieczenia, bez glutenu, bez nabiału i bez cukru. Taka wersja dla alergika, ale nie tylko 🙂 Jest pyszny, słodki i zachwyci na pewno każdego.

Świąteczny makowiec bez pieczenia


Nie zabraknie też sernika. Nietypowy, bo z kaszy jaglanej, idealnie dopełni każdy stół.


I jeszcze jedna propozycja na słodkości. Orzechowa słodycz