Szybkie, efektowne, pyszne, zdrowe śniadanie, które stało się naszym nałogiem! 🙂

SKŁADNIKI:
  • Bezglutenowy chlebek – 2 kromeczki
  • Awokado – 1 szt.
  • Jaja z wolnego wybiegu – 2 szt.
  • Masło klarowane
  • Sól
  • Pieprz
  • Chili
PRZYGOTOWANIE:
  1. Rozgrzewamy patelnię z odrobiną masła klarowanego, rozbijamy jajka i przykrywamy. Trzymamy na ogniu, aż białko się zetnie, a żółtko będzie jeszcze miękkie.
  2. W międzyczasie kroimy 2 kromeczki chleba. My polecamy nasz ulubiony bezglutenowy chlebek z suszonymi pomidorami.
  3. Rozkrajamy awokado na pół, wyciągamy pestkę i kroimy w cienkie paseczki.
  4. Awokado rozkładamy równo na kromkach, a na wierzch kładziemy jajko sadzone.
  5. Doprawiamy solą, pieprzem i chili. Pychota! 🙂

 

Awocado zawiera dużo jednonienasyconych tłuszczów, które dają uczucie sytości, a tym samym przyczyniają się do zwiększenia tempa metabolizmu i zmniejszenia masy ciała.

Jaja, nawet te z wolnego wybiegu, najlepiej już dziś zaprzestać kupować w jakichkolwiek supermarketach. Nafaszerowane są sterydami i chemią, a dodatkowo większość kurczaków jest dziś genetycznie modyfikowana, aby rosły większe i miały więcej mięsa. My już od dawna kupujemy jajka na placach (w Krakowie np. na Placu Imbramowskim, Na Stawach, Kleparzu, pod Halą Targową). Zawsze można tam znaleźć panie, które sprzedają je od swoich kur. Polecamy serdecznie! Smakują one dużo lepiej, a dodatkowo są dla nas bardzo zdrowe. Jesteśmy pewne, że w swojej okolicy też znajdziesz miejsce, gdzie będziesz mogła je kupić. Często domowe jaja sprzedawane są też w małych, rodzinnych spożywczakach.