Kolejny przepis z batatami w roli głównej. Razem z krewetkami i jarmużem, powstaje proste i pyszne danie, idealne na lunch czy kolację. W sumie można powiedzieć, że jest to sałatka z piekarnika. Ostatnio dużo czytałyśmy na temat jarmużu i jest to król warzyw! Bomba składników odżywczych, dlatego warto go przemycać pod każdą postacią. A bataty, jak już wspominałyśmy, zwalczają zachcianki na słodkie. Więcej przepisów z batatami znajdziecie tu: Bataty w roli głównej. A kto ma problem ze słodyczami, zapraszamy na naszą grupę na Jak odstawić cukier – detoks cukrowy . W grupie raźniej! 🙂

SKŁADNIKI:
  • Bataty – 400 g
  • Jarmuż – 100 g
  • Krewetki (obrane) – 100 g
  • Kurkuma – szczypta
  • Korzeń imbiru – kawałek (ok 2 cm)
  • Sól – szczypta
  • Pieprz – szczypta
  • Chili – szczypta
  • Oliwa z oliwek
PRZYGOTOWANIE:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temp. 180°C.
  2. Bataty obieramy i kroimy na frytki o grubości do 1 cm. Układamy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
  3. Skrapiamy olejem kokosowym. Olej można rozpuścić w kąpieli wodnej lub można posmarować odrobinę każdą frytkę.
  4. Bataty doprawiamy solą, pieprzem i chili.
  5. Pieczemy w piekarniku przez ok 15 minut.
  6. W międzyczasie przygotowujemy krewetki. Myjemy je, przekładamy do miski, skrapiamy oliwą z oliwek, przyprawiamy solą, startym imbirem i szczyptą kurkumy. Można to również zrobić wcześniej i krewetki jeszcze bardziej przejdą smakiem przypraw.
  7. Krewetki wykładamy na bataty. Pieczemy kolejne 10 minut.
  8. Dodajemy poszarpane liście jarmużu. Pieczemy kolejne 5 minut.
  9. Wyjmujemy z piekarnika, solimy, pieprzymy do smaku. Można jeść na ciepło i na zimno.

Smacznego! 🙂

Podobają Ci się nasze przepisy? Nie wiesz jak zacząć zdrowo się odżywiać i komponować posiłki? Zapraszamy do naszego świata diet – pokażemy Ci jak łatwo i smacznie przygotowywać posiłki. 🙂

SKLEP – Food Harmony