Mamy dla Was przepis na chlebek o wspaniałej miękkiej konsystencji, który jest idealny na śniadanie. Jest on bardzo łatwy w wykonaniu, ale trzeba uwzględnić 12 godzin na namaczanie komosy ryżowej. Jest to jedyny w swoim rodzaju chleb nie zawierający glutenu, jajek, nabiału i cukru. Wspaniały dla osób z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi. Lekkostrawny i odżywczy. Jak raz go zrobisz stanie się on częstym gościem w Twojej kuchni.

SKŁADNIKI:
  • Komosa ryżowa – 300 g
  • Nasiona chia – 60 g
  • Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia – 60 ml
  • Sody oczyszczona – 1/2 łyżeczki
  • Sól himalajska – 1/2 łyżeczki
  • Sok z jednej cytryny
PRZYGOTOWANIE:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temp. 160℃.
  2. Komosę ryżową płuczemy dokładnie i zalewamy dużą ilością wody. Odstawiamy na 12 godzin do lodówki.
  3. W osobnym naczyniu namaczamy nasiona chia w 150 ml wody i również odstawiamy do lodówki, aż powstanie żel. Dla wygody można to zrobić równocześnie z komosą.
  4. Po 12 godzinach odcedzamy komosę ryżową przez sitko i przekładamy ją do blendera.
  5. Dodajemy nasiona chia, 100 ml wody, oliwę z oliwek, sodę oczyszczoną, sól himalajską i sok z cytryny. Wszystko miksujemy na jednolitą masę.
  6. Pieczemy przez około 90 minut, tak aby chlebek był miękki w środku i chrupki na zewnątrz.

Smacznego!

Komosa ryżowa to jeden z naszych ulubionych składników potraw. Można z niej zrobić praktycznie wszystko – nawet muffinki Pietruszkowe muffiny, placuszki dla całej rodziny placuszki z cukinii i komosy ryżowej, ulubione danie jednogarnkowe Paella z komosą ryżową i krewetkami a nawet deser 🙂 Orzechowiec z komosy ryżowej.

Kombinacji jest mnóstwo! 🙂