Budyń jaglany

Choć kasza jaglana jest znana od setek lat, cieszy nas, że coraz częściej powraca na nasze talerze. Niekwestionowana królowa zdrowia jest bardzo wdzięczna w wykorzystaniu. 🙂 Czy to na słodko, czy słono. 🙂 Dziś w postaci budyniu jaglanego – w sam raz na poprawę humoru. 🙂

Właściwości zdrowotne kaszy jaglanej:

  • Pomocna w usuwaniu toksyn z organizmu
  • Obniża cholesterol
  • Zapobiega nowotworom
  • Zapobiega cukrzycy
  • Obniża ciśnienie
  • Pomocna przy chorobach serca
  • Polecana przy astmie
  • Zwiększa odporność
  • Niweluje gazy i problemy żołądkowe
SKŁADNIKI:
  • Kasza jaglana ugotowana – 100 g (około 40 g surowej)
  • Banan – 2 szt.
  • Mleko kokosowe – 300 ml
  • Wanilia – 1 łyżeczka
  • Miód lub ksylitol (opcjonalnie) – 1 łyżeczka
  • Mrożone maliny do posypania
PRZYGOTOWANIE:
  1. Kaszę jaglaną przepłukujemy dokładnie kilka razy i przelewamy wrzątkiem, aby nie była gorzka.
  2. Kaszę gotujemy w proporcji 1:2 (kasza:woda) przez około 30 minut pod przykryciem. Cała woda podczas gotowania powinna wyparować, a kasza powinna być sypka.
  3. Ugotowaną kaszę blendujemy na krem z pozostałymi składnikami i doprawiamy do smaku miodem lub ksylitolem.
  4. Budyń posypujemy mrożonymi malinami. 🙂
PRZYGOTOWANIE THERMOMIX:
  1. Kaszę jaglaną przepłukujemy dokładnie kilka razy i przelewamy wrzątkiem, aby nie była gorzka.
  2. Do kielicha wlewamy 1000 ml wody.
  3. Zakładamy koszyczek, wsypujemy kaszę jaglaną, nakładamy przykrywkę i gotujemy 15 min/100℃/obr. 4.
  4. Wyciągamy koszyczek i wylewamy wodę.
  5. Do naczynia miksującego dodajemy kaszę jaglaną, mleko kokosowe, wanilię i banana. Miksujemy 20 s/obr. 10.
  6. Masę zgarniamy kopystką na dno naczynia miksującego i ponownie miksujemy 10 s/obr. 8. Powtarzamy czynność w razie potrzeby.
  7. Podgrzewamyć według uznania 2 min/90℃/obr. 2.
  8. Posypujemy mrożonymi malinami.

Sprawdź ofertę na nasz styczniowy FIT WEEKEND  – czeka na was wiele atrakcji  🙂

Fit Weekend –WYZWANIE do LATA

Budyń jaglany


Zobacz diety na Thermomix: