Chleby i wypiekiZdrowy dzieciak

Bułeczki amarantusowe

Te ekspresowe w przygotowaniu bułeczki to zdecydowanie hit w naszej kuchni. Sa pyszne, chrupiace i przedewszystkim zdrowe. Bułeczki świetnie nadają się na śniadanie, można je także z powodzeniem zabrać w podróż. Uwielbiają je zarówno dorośli jak i dzieci:)

Amarantus, inaczej szarlat, stanowił podstawę pożywienia Majow, Inkow i Aztekow i należy do najstarszych roślin uprawnych na ziemi. Jest skarbnicą witamin i minerałów. Zawiera wapń, magnez, potas, fosfor, witaminy A, C, E, a pod względem zawartości żelaza jest po prostu królem. Dodatkowo jest bogaty w jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, zmniejszające ryzyko chorób układu krążenia. Jako źrodło łatwoprzyswajalnego białka, znakomicie wpływa na pracę naszych jelit.

SKŁADNIKI (8-10 sztuk):
  • 120 g amarantusa ekspandowanego
  • garść pestek z dyni
  • garść suszonej żurawiny
  • 3-4 jajka
  • 2-3 łyzki oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
  • łyzeczka soli
PRZYGOTOWANIE:

Piekarnik rozgrzewamy do 180°C

Wszystkie składniki mieszamy w misce do utworzenia zwartej masy. Jeżeli masa wyjdzie zbyt sucha możemy dodać więcej oliwy lub kolejne jajko.
Z masy formujemy wilgotnymi rękami kulki, ktore rozkładamy na papierze do pieczenia i lekko spłaszczamy tworząc bułeczki.

Pieczemy około 15 min z termoobiegiem, aż bułeczki sie zarumienią.

Smacznego

♥♥♥

Tagi
Pokaż więcej

Food Harmony

Health Coach z Instytutu Zdrowia i Odżywiania w Nowym Yorku

Warto przeczytać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close