Chlebek borówkowy niczym domowe jagodzianki to jeden z takich przepisów, który wykonasz ponownie jak tylko zobaczysz okruszki. ☺ U nas nawet nie dotrwał do kolejnego dnia. To borówkowa bomba w postaci puszystego i miękkiego chlebka. Jego przygotowanie zajmuje niecałe 5 minut ☺, a reszta to już tylko pieczenie. Idealny na śniadanie, II śniadanie, deser i przekąskę. Generalnie można go jeść cały dzień ☺ i ciągle czuć niedosyt. Trafia do naszego zeszytu z ulubionymi przepisami. Ciekawe jesteśmy czy do Waszego też trafi. Czekamy na Wasze opinie.

Dlaczego warto jeść jagody i borówki?

✅Mają właściwości przeciwbakteryjne
✅Regulują poziom cholesterolu we krwi
✅To najlepsze przeciwutleniacze
✅Są źródłem witamin i minerałów
✅Wspomagają leczenie wielu chorób
✅Działają jak antybiotyk bez wyniszczania dobrej flory
✅Odtruwają organizm
✅Regulują trawienie
✅Niszczą pasożyty jelitowe
✅Przeciwdziałają anemii
✅Zapobiegają miażdżycy
✅Poprawiaja wzrok

Korzystajcie póki trwa sezon – zanim się skończą zapasy w polskich lasach!

SKŁADNIKI:
  • Płatki owsiane bezglutenowe – 120 g
  • Siemię lniane – 10 g
  • Jaja kurze – 2 szt. (100 g)
  • Banan – 1 szt. (160 g)
  • Borówki leśne – 200 g
  • Masło klarowane (Ghee) lub olej kokosowy – 30 g
  • Ksylitol* – 40 g
  • Cynamon – 1 łyżeczka
  • Mleko roślinne (kokosowe, orzechowe) – 150 ml
  • Sól himalajska – szczypta
  • Proszek do pieczenia bezglutenowy – 1 łyżeczka

*Warto dodać więcej ksylitolu, szczególnie jeśli macie słodki ząb. 🙂 Nasze słodkie kubki smakowe są już bardzo wytrawne. 🙂

PRZYGOTOWANIE:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180°C, foremkę chlebową (24 cm x 11 cm) wykładamy papierem pergaminowym.
  2. Płatki owsiane i siemię lnianę miksujemy w blenderze, aż do uzyskania mąki.
  3. Banana rozgniatamy widelcem.
  4. W dużej misce łączymy wszystkie składniki oprócz borówek i dokładnie mieszamy. Można również użyć blendera.
  5. Na koniec opłukujemy dobrze borówki i dodajemy do masy. Całość delikatnie mieszamy.
  6. Masę przelewamy do foremki wyłożonej papierem pergaminowym.
  7. Chlebek zapiekamy przez około 35-45 minut, a następnie sprawdzamy za pomocą testu suchego patyczka.
  8. Odstawiamy do ostygnięcia, aby chlebek można było pokroić. Inaczej się rozpada. ☺
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180°C, foremkę chlebową (24 cm x 11 cm) wykładamy papierem pergaminowym.
  2. Do naczynia miksującego dodajemy płatki owsiane i siemię lniane. Miksujemy 6 s/obr. 10.
  3. Dodajemy banana pokrojonego na plasterki oraz wszystkie pozostałe składniki oprócz borówek i miksujemy 10 s/obr. 2.
  4. Na koniec opłukujemy dobrze borówki i dodajemy je do naczynia miksującego. Całość delikatnie mieszamy kopystką.
  5. Masę przelewamy do foremki wyłożonej papierem pergaminowym.
  6. Chlebek zapiekamy  przez około 35-45 minut, a następnie sprawdzamy za pomocą testu suchego patyczka.
  7. Odstawiamy do ostygnięcia, aby chlebek można było pokroić. Inaczej się rozpada. ☺

Jeżeli brak Ci pomysłów na pożywne śniadania, nie potrafisz samodzielnie podjąć tego pierwszego kroku w stronę zdrowego odżywiania – NASZE DIETY CI TO UŁATWIĄ!

FOOD HARMONY – SKLEP