Domowe chlebki na naturalnym zakwasie to nasza specjalność. Są najzdrowsze i najpyszniejsze. Wspaniale nadają się dla wszystkich osób z nietolerancjami pokarmowymi jak również z licznymi problemami zdrowotnymi czy np. celiakią. Choć mamy już w naszych przepisach chlebek gryczany na naturalnym zakwasie  wiemy, że wiele z Was nie przepada za smakiem kaszy gryczanej. Dla tych osób mamy wspaniałe rozwiązanie w postaci chlebka jaglanego z suszonymi pomidorami.
Wykonanie chlebka jest bardzo łatwe i szybkie, ale trzeba uwzględnić 36 godzin na powstanie zakwasu i wyrośnięcie chlebka. Chleb ten utrzymuje swoją świeżość przez kilka dni i można go z powiedzeniem zamrozić w postaci kromeczek, a później odgrzać w piekarniku w temp. 200°C lub w tosterze.

Możesz już dziś zacząć zdrowo się odżywiać z nami. Wypróbuj jedną z naszych diet i zauważ zmiany już po tygodniu. Nasze diety są idealne dla alergików, nie zawierają glutenu, nabiału i białego cukru. TAK – walczymy razem z uzależnieniem od cukru! 🙂 Dodatkowo poznacie pyszne fit desery, które nie tylko zastąpią Wam słodycze, ale również są przygotowane tak, aby były pełnowartościowym posiłkiem.

NIE CZEKAJ – KUP TERAZ

 DIETY NA THERMOMIX

SKŁADNIKI:
PRZYGOTOWANIE:
  1. Obie kasze myjemy dokładnie i zalewamy wodą tak, aby woda przykryła kasze. Odstawiamy je na 24 godziny. W ten sposób powstaje nam tak cenny zakwas jaglany.
  2. Następnie odlewamy wodę, ale nie płuczemy. Kasze miksujemy na gładką masę z solą himalajską, miodem i oliwą.
  3. Zakwas możemy wykorzystać np. do smoothie. Jest on bardzo zdrowy i szkoda żeby się zmarnował.
  4. Do masy dodajemy siemię lniane, ziarna słonecznika i rozdrobnione suszone pomidory.
  5. Przelewamy do foremki i odstawiamy na 12 godzin do ciepłego miejsca lub np. do piekarnika. Dodatkowo posypujemy czarnuszką lub słonecznikiem.
  6. Pieczemy w temp. 180°C przez około jedną godzinę. Najlepiej jest włożyć chlebek do nierozgrzanego piekarnika – w czasie rozgrzewania piekarnika chlebek dodatkowo wyrośnie. W zależności od piekarnika możemy wtedy odrobinę wydłużyć czas pieczenia chleba.
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Obie kasze płuczemy i zalewamy wodą. Odstawiamy na 24 godziny.
  2. Po 24h odlewamy wodę z kaszy – można użyć do tego koszyczka z Thermomix.
  3. Do naczynia miksującego wsypujemy suszone pomidory i rozdrabniamy 10 s/obr. 7.
  4. Rozdrobnione pomidory przesypujemy do miseczki.
  5. Kaszę wsypujemy do naczynia miksującego. Dodajemy sól, miód i oliwę. Miksujemy 1 min/obr. 10 od czasu do czasu mieszając kopystką.
  6. Do masy dodajemy siemię lniane, ziarno słonecznika i suszone pomidory. Całość mieszamy 10 s/obr. wsteczne 2.
  7. Foremkę do chleba wykładamy papierem pergaminowym, przekładamy masę i pozostawiamy do wyrośnięcia na 12h w ciepłym miejscu lub np. w piekarniku.
  8. Chlebek wkładamy do piekarnika pieczemy w temp. 180°C  przez około 1 godzinę. Najlepiej jest włożyć chlebek do nierozgrzanego piekarnika – w czasie rozgrzewania piekarnika chlebek dodatkowo wyrośnie. W zależności od piekarnika możemy wtedy odrobinę wydłużyć czas pieczenia chleba.

Jeśli podobają Ci się nasze przepisy zapraszamy do świata naszych diet!

Sklep Food Harmony

Sprawdź poniżej nasz przykładowy jednodniowy jadłospis i jeżeli Ci się spodoba – do dzieła 🙂 Zakup nasze diety i w końcu OBUDŹ SIĘ DO ŻYCIA! Nikt za Ciebie tego nie zrobi, my też nie, ale na pewno pomożemy i w razie potrzeby wesprzemy poradą 🙂

KUP TERAZ

Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku – Diety na Thermomix W grupie moc 🙂

Dieta wegetariańska – często pytacie co jeść, jak łączyć ze sobą białko, tłuszcze i węglowodany. Skąd czerpać najwięcej roślinnego białka? Przychodzimy z pomocą dla wszystkich wegetarian lub osób, które zastanawiają się nad taką dietą. Wychodzimy Wam naprzeciw i udostępniamy dla Was przykładowy dzień naszej DIETY WEGETARIAŃSKIEJ NA THERMOMIX 2000 kcal 🙂

NIE CZEKAJ – KUP TERAZ