Domowe chlebki na naturalnym zakwasie to nasza specjalność. Są najzdrowsze i najpyszniejsze. Wspaniale nadają się dla wszystkich osób z nietolerancjami pokarmowymi jak również z licznymi problemami zdrowotnymi czy np. celiakią. Choć mamy już w naszych przepisach chlebek gryczany na naturalnym zakwasie  wiemy, że dużo z was nie przepada z smakiem kaszy gryczanej i mamy dla nich wspaniałe rozwiązanie w postaci chlebka jaglanego z suszonymi pomidorami.
Wykonanie chlebka jest bardzo łatwe i szybkie, ale trzeba uwzględnić 36 godzin na powstanie zakwasu i wyrośnięcie chlebka. Chleb ten utrzymuje swoją świeżość przez kilka dni i można go z powiedzeniem zamrozić w postaci kromeczek, a później odgrzać w piekarniku na 200°C lub w tosterze.

Możesz już dziś zacząć zdrowo się odżywiać z nami. Wypróbuj jedną z naszych diet i zobacz zmiany już po tygodniu. Nasze diety są idealne dla alergików, nie zawierają glutenu, nabiału i białego cukru. TAK – walczymy razem z uzależnieniem od cukru 🙂 Dodatkowo poznacie pyszne fit desery, które nie tylko zastąpią wam słodycze, ale również są przygotowane tak aby były pełnowartościowym posiłkiem.

NIE CZEKAJ – KUP TERAZ

 DIETY NA THERMOMIX

SKŁADNIKI :

 

PRZYGOTOWANIE:
  1. Obie kasze myjemy dokładnie i zalewamy wodą tak aby przykryła kasze, odstawiamy na 24 godziny. W ten sposób powstaje nam tak cenny zakwas jaglany.
  2. Następnie odlewamy wodę, nie płuczemy, kasze miksujemy na gładką masę z solą himalajską, miodem i oliwą.
  3. Zakwas możemy wykorzystać do np. smoothie jest on bardzo zdrowy i szkoda żeby się zmarnował.
  4. Do masy dodajemy siemienia lnianego, ziarna słonecznika i rozdrobnione suszone pomidory.
  5. Przelewamy do foremki i odstawiamy na 12 godzin do ciepłego miejsca lub np. do piekarnika, dodatkowo posypujemy czarnuszką lub słonecznikiem.
  6. Pieczemy w temperaturze 180°C przez około jedną godzinę. Najlepiej jest włożyć chlebek do nie rozgrzanego piekarnika, w czasie rozgrzewania piekarnika chlebek dodatkowo wyrośnie. W zależności od piekarnika możemy wtedy odrobinę wydłużyć czas pieczenia chleba.
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Obie kasze przepłukać i zalać wodą, pozostawić na 24h
  2. Po 24h odlać wodę z kaszy, można użyć do tego koszyczka z Thermomix
  3. Do naczynia miksującego wsypujemy suszone pomidory, rozdrabniamy 10s/obr.7.
  4. Rozdrobnione pomidory przesypujemy do miseczki.
  5. Kaszę wsypać do naczynia miksującego dodać sól, miód i oliwę i zmiksować 1min/obr. 10 od czasu do czasu mieszając kopystką.
  6. Do masy dodać siemię lniane, ziarno słonecznika i suszone pomidory całość wymieszać 10s/obr. wsteczne 2
  7. Foremkę do chleba wyłożyć papierem pergaminowym, przełożyć masę i pozostawić do wyrośnięcia na 12h w ciepłym miejscu lub np. w piekarniku.
  8. Chlebek wkładamy do piekarnika pieczemy w temperaturze 180°C około 1 godziny. Najlepiej jest włożyć chlebek do nie rozgrzanego piekarnika, w czasie rozgrzewania piekarnika chlebek dodatkowo wyrośnie. W zależności od piekarnika możemy wtedy odrobinę wydłużyć czas pieczenia chleba.

 

Jeśli podobają ci się nasze przepisy zapraszamy do Świata naszych Diet

Sklep Food Harmony 

Sprawdź poniżej nasz przykładowy jednodniowy jadłospis i jeżeli ci się spodoba – do dzieła 🙂 zakup nasze diety i w końcu OBUDŹ SIĘ DO ŻYCIA! Nikt za ciebie tego nie zrobi, my też, ale na pewno pomożemy i w razie potrzeby wesprzemy poradą 🙂

KUP TERAZ

Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku – Diety na Thermomix W grupie moc 🙂

Dieta Wegetariańska, często pytacie co jeść, jak łączyć ze sobą białko, tłuszcze i węglowodany? Skąd czerpać najwięcej roślinnego białka? Przychodzimy z pomocą, dla wszystkich wegetarian lub osób które zastanawiają się nad taką dietą, wychodzimy naprzeciw i udostępniamy dla was przykładowy dzień naszej diety DIETY WEGETARIAŃSKIEJ NA THERMOMIX 2000kcal 🙂

NIE CZEKAJ – KUP TERAZ