Tego nie może zabraknąć w waszej kuchni! Granola to świetny dodatek do wszystkich śniadań przygotowanych na mleku roślinnym: owsianki, płatków ryżowych, nasiona chia itd. Dodajesz do tego trochę ulubionych owoców i pyszny posiłek masz w ciągu kilku minut 🙂

To również świetny ratunek, kiedy nie masz nic w lodówce poza mlekiem 🙂

Samą granole przygotowuje się równie szybko. Jest pyszna i niesamowicie zdrowa, a to za sprawą witamin, minerałów, błonnika i dobrych tłuszczy znajdujących się w wybranych orzechach i składnikach. Dają one mnóstwo energii, której często brakuje nam z rana!

SKŁADNIKI:
  • 300 g mieszanki orzechów (laskowe, nerkowce, ziemne, migdały)
  • łyżka słonecznika­
  • łyżka pestek dyni
  • łyżka ziaren siemienia lnianego
  • łyżka sezamu­­
  • 100 g płatków owsianych bezglutenowych
  • 50 g płatków jaglanych
  • 1-2 łyżeczki cynamonu
  • 4 łyżki miodu
  • łyżka oleju kokosowego
  • 2 garście żurawiny
PRZYGOTOWANIE:

Piekarnik rozgrzewamy do 150°C.

Wszystkie składniki z wyjątkiem żurawiny mieszamy w misce.
Dodajemy miód, olej kokosowy i ponownie mieszamy, aż wszystko równomiernie się poskleja.

Całość wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Wkładamy do piekarnika i pieczemy około 30 minut, mieszając granole co jakiś czas. Sprawdzaj, aby się nie przypaliła za bardzo z jednej strony.
Na koniec dodajemy żurawinę.

Kiedy granola wystygnie, przekładamy do słoika i przechowujemy w suchym miejscu.

Składniki granoli możemy mieszać wedle własnych ulubionych smaków. Można dodać również suszone morele, jagody goji, pokruszona czekoladę, wanilie. Kto co lubi:)