Dieta Wegetariańska, często pytacie co jeść, jak łączyć ze sobą białko, tłuszcze i węglowodany? Skąd czerpać najwięcej roślinnego białka? Przychodzimy z pomocą, dla wszystkich wegetarian lub osób które zastanawiają się nad taką dietą, wychodzimy naprzeciw i udostępniamy dla was przykładowy dzień naszej diety DIETY WEGETARIAŃSKIEJ NA THERMOMIX 2000kcal 🙂

Czy warto choć na chwilę przejść na dietę wegetariańską, jeśli całe życie jadłeś mięso i ryby? Oczywiście, że tak!!!! Niesie ona ze sobą wiele korzyści zdrowotnych i warto choć raz w życiu spróbować jak czujecie się podczas spożywania głównie wegetariański posiłków. Wielu z was nagle dostanie zastrzyk energii i poczuje się jak nowo narodzony. W diecie tej bowiem przemycamy dużą dawkę warzyw, które zawsze mają bardzo korzystny wpływ na nasze zdrowie. Dla kogo taka dieta jest wskazana? Przede wszystkim dla wszystkich osób zmagających się z:

  • otyłość
  • cukrzyca typu 2
  • choroba niedokrwienna serca
  • nadciśnienie tętnicze
  • hipercholesterolemia
  • nowotwory
  • zaparcia i hemoroidy
  • kamica żółciowa i nerkowa
  • próchnica zębów

Choć tak naprawdę każdy może spróbować, dieta Wegetariańska jest też idealnym wyjściem z programów detoksykujących. Serdecznie zapraszamy was do przetestowania również naszego DETOKSU NA THERMOMIX

„Dieta na dobre samopoczucie”

Więcej informacji o samych dietach i o nas znajdziecie w naszym poprzednim wpisie Dlaczego nasze diety działają?
oraz w naszym sklepie internetowym: SKLEP

Nasze diety składają się z 4 lub 5 posiłków dziennie. Pojedyncze przepisy w konkretnej diecie powtarzają się np. ciasto na deser, pesto, chlebek czy smarowidło. Spowodowane jest to po prostu wygodą. W końcu nie chcemy spędzać za dużo czasu w kuchni 🙂

W większości przepisy są całkowicie przystosowane na Thermomix. Jak wiadomo nie wszystko da się zrobić w tym cudownym urządzeniu, dlatego też okazjonalnie używamy piekarnika, garnków, deski do krojeniu, miski do mieszania etc. Ale przygotowując diety staramy się dobrać potrawy tak, aby w jak największym stopniu wykorzystać Thermomisia 🙂  Pod każdą konkretną dietą znajdziecie dokładny opis, który warto przeczytać przed zakupem diety.

Większość przepisów dostosowana jest pod 1 porcję, zdarzają się tez 2-3 porcje wykonywane naraz – jest to spowodowane wygodą i możliwościami TM. A większość takich potraw można zawekować lub zamrozić, jeżeli nie masz się z kim podzielić 🙂

W naszych dietach zjesz zdrowo i pysznie, dieta uwzględnia codzienne smoothie i fit deserki, dzięki którym nie poczujecie nawet, że jesteście na diecie!

Wszystkie przepisy są bez glutenu, bez nabiału i bez cukru. Nie używamy żywności przetworzonej, GMO. Dzięki temu nauczysz się wykorzystywać MOC PŁYNĄCĄ Z NATURY!

My od lat staramy odżywiać się jak najbardziej w zgodzie z naturą i uwierzcie, ze efekty są niesamowite – od wyglądu po samopoczucie. Po latach doświadczeń chcemy ułatwić ci drogę do ZDROWIA i WSPANIAŁEGO WYGLĄDU.

Polecamy również szybkie zakupy w sklepie internetowym EKOCHATKA  – jest to nasz nowy partner i ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie oraz online 🙂  świetne produkty, wspaniała obsługa i dobre ceny.

Szybkie zakupy z dostawą do domu na terenie całej Polski:)  

Sprawdź poniżej nasz przykładowy jednodniowy jadłospis i jeżeli ci się spodoba – do dzieła 🙂 zakup nasze diety i w końcu OBUDŹ SIĘ DO ŻYCIA! Nikt za ciebie tego nie zrobi, my też, ale na pewno pomożemy i w razie potrzeby wesprzemy poradą 🙂

KUP TERAZ

Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku – Diety na Thermomix W grupie moc 🙂

 Zaczynamy 🙂

ŚNIADANIE: Gryczanka z jabłkiem i cynamonem (491 kcal) i Herbata Czerwona (3 kcal)

Twoja porcja:1 porcja

Czas przygotowania:15 min

Kcal: 494 | B: 14,84 g | T: 8,36 g | W: 93, 95 g

Składniki na Herbatę Czerwoną (1 porcja)

  • 1 łyżeczka liści czerwonej herbaty (5g)

Przygotowanie:

1. Zalać liście herbaty wodą o temp. ok 95°C, parzyć 1-5 min.

Składniki (1 porcja):

  • Cynamon – 1 1/4 łyżeczki (6 g)
  • Jabłko – 1 sztuka (170 g)
  • Kasza gryczana niepalona – 1/3 szklanki (67 g)
  • Mleczko kokosowe – 1 i 2/3 łyżki (34ml)
  • Woda – 1/3 szklanki (160 ml)
  • Śliwka, suszona – 1/8 garści (7 g)

Przygotowanie:

1. Kaszę gryczaną wrzucamy do naczynia miksującego mielimy 6s/obrt.10
2. Dodajemy obrane jabłko pokrojone na ćwiartki, cynamon, śliwki, wodę i mleczko kokosowe miksujemy 8s/obrt. 5
3. Całość gotujemy 10 min./90° C/obrt. 1.5

II ŚNIADANIE: Smoothie Orzechowa Słodycz

Czas przygotowania:2 min

Kcal: 316 | B: 5,49 g | T: 10,03 g | W: 50,85 g

Składniki:

  • Cynamon – 1/4 łyżeczki (1 g)
  • Banan – 3/4 sztuki (100 g)
  • Kasza gryczana niepalona – 1/7 szklanki (30 g)
  • Masło orzechowe bez soli i cukru – 1/3 łyżki (5 g)
  • Miód – 1/5 łyżki (5 g)
  • Mleczko kokosowe – 4 łyżki (40 ml)
  • Woda – 1/5 szklanki (50 ml)

Przygotowanie:

1. Obierz banana i odcedź kaszę
2. Do naczynia miksującego włożyć wszystkie składniki, miksować 1 min /obr. 10

OBIAD: Kolorowa Sałatka Fasolowa

Twoja porcja:1 porcja

Czas przygotowania:30 min

Kcal: 574 | B: 22,46 g | T: 16,28 g | W: 91,96 g

Składniki (1 porcja):

  • Fasola czerwona, gotowana – 1 szklanka (170 g)
  • Oliwa z oliwek extra virgin– 1 ½ łyżki (16 ml)
  • Papryka chili, suszona – 1/4 sztuki (1 g)
  • Papryka czerwona – 2/3 sztuki (200 g)
  • Pietruszka, natka – 6 i 2/3 łyżeczki (40 g)
  • Sok z limonki – 2 łyżki (12 ml)
  • Ziemniaki młode – 1 i 2/3 sztuki (300 g)
  • Cebula dymka – 3 sztuki (60 g)
  • Sól Himalajska- 1 łyżeczka (5 g)

Przygotowanie:

1. Do naczynia miksującego wlej 500ml wody następnie nałóż koszyczek i umieść w nim ziemniaki, gotować 25min/Varoma/obrt.1
2. Zaczekać , aż ziemniaczki ostygną i pokroić je w kosteczkę
3. Dodać czerwoną fasolę, pokrojoną paprykę w kosteczkę i poszatkowaną natkę pietruszki i cebulkę dymkę
4. Wszystko doprawić, sokiem z limonki, oliwą, solą i chili, dokładnie wymieszać

PRZEKĄSKA: Brownie z czerwonej fasoli

Wskazówka:

  1. Brownie wykorzystasz jeszcze jutro jako przekąskę, a reszta podziel się 🙂
  2. Ugotuj również czerwona fasole do kolorowej sałatki, po ugotowaniu odsyp i ostudź (170 g)

Twoja porcja:1,5 porcji

Czas przygotowania:70 min

Kcal: 306 | B: 11,56 g | T: 7,71 g | W: 48,12 g

Składniki (8 porcji):

  • Mleko owsiane – 2/3 szklanki (152 ml)
  • Fasola czerwona, surowa – 1 i 1/4 szklanki (200 g)
  • Kakao – 3 i 1/4 łyżki (32 g)
  • Miód – 4 i 1/4 łyżki (104 g)
  • Olej kokosowy tłoczony na zimno – 3 i 1/4 łyżki (32 ml)
  • Płatki owsiane – 1/2 szklanki (56 g)
  • Proszek do pieczenia – 1 łyżeczki (4 g)
  • Sól Himalajska – szczypta
  • Soda oczyszczona – 1  łyżeczki (4 g )

Przygotowanie:

1. Fasolę namoczyć na noc. Rano odcedzić, gotować do miękkości około 30 min. Odcedzić dokładnie z wody
2. Do naczynia miksującego włożyć płatki owsiane, mielić 10 s/ obr. 10
3. Dodać fasolę i resztę składników na brownie, miksować 20 s/ obr. 6.
4. Zgarnąć kopystką na dno naczynia miksującego, ponownie miksować 1 min/ obr 7, pod koniec można zwiększyć stopniowo do 9
5. Powstałą masę przekładamy do foremki o wymiarach ok. 26cm x 17 cm wyłożonej papierem do pieczenia
6. Pieczemy 35 min w 180 C, po wyjęciu z piekarnika zostawiamy do całkowitego wystygnięcia

KOLACJA: Placuszki z cukinii z komosą ryżową

Wskazówka:

  1. Pozostałe placuszki można wysmażyć i wziąć na lunch na drugi dzień z sałatką.

Czas przygotowania:30 min

Kcal: 344 | B: 16,68 g | T: 11,22 g | W: 43,19 g

Składniki (2 porcje):

  • Jaja kurze całe – 2 sztuki (100 g)
  • Cukinia – 1 sztuka (250 g)
  • Czosnek – 2 sztuki (10 g)
  • Olej kokosowy tłoczony na zimno – 2/3 łyżki (6 ml)
  • Pietruszka, natka – 2 i 2/3 łyżeczki (16 g)
  • Pieprz – 2/3 łyżeczki (2 g)
  • Komosa ryżowa  – 1/2 szklanki (50 g)
  • Sól Himalajska – 1 i 1/4 łyżeczki (6 g)
  • Mąka amarantusowa – 1/2 szklanki (60 g)

Przygotowanie:

1. Do naczynia miksującego wlać 500ml wody założyć́ koszyczek wsypać́ komosę̨ ryżową, gotować́ 15min/100°C/obrt. 4
2. Cukinię pokroić́ na ćwiartki i wrzucić́ do naczynia miksującego razem z czosnkiem rozdrobnić́ 3s/obrt.5
3. Dodać jajka ugotowaną komosę ryżową, sól, pieprz, mąkę z amarantusa i wszystko wymieszać 10s/obrt. Wsteczne 2
4. Poszatkować natkę pietruszki dodać do ciasta i wymieszać kopystką
5. Na patelni rozgrzać́ olej kokosowy, uformować́ placuszki i smażyć́ z każdej strony aż̇ się̨ zarumienią.

PODSUMOWANIE WARTOŚCI ODŻYWCZYCH:

  • Energia [kcal} 2034
  • Białko [g] 71,03
  • Tłuszcz [g] 53,6
  • Węglowodany ogółem [g] 328,07
  • Błonnik pokarmowy [g] 37,55
  • Cukry [g] 21,99

SMACZNEGO!

Spodobały ci się nasze przepisy? Zapraszamy do naszego Świata naszych diet 🙂

KUP TERAZ