Jeśli szukaliście miękkiego chlebka bezglutenowego, to właśnie go znaleźliście. Chlebek ten można zrobić w wersji słonej lub słodkiej, w zależności od Waszych upodobań. ☺ Wersja słodka idealnie nadaje się dla dzieci. Dodatkowo można posmarować kromeczki dżemem lub masłem orzechowym, a do tego położyć plasterki banana na kanapkę. Nie tylko Wasze dzieci będą się zajadać takimi kanapeczkami, ale sami też pewnie się skusicie. ☺
Jeśli walczycie z candidą, lub jesteście na diecie o niskim indeksie glikemicznym, czy też białkowo-tłuszczowej bez węgli, to trafiliście w sedno. To jest właśnie chlebek, który idealnie nadaje się do Waszego menu. ☺
Spokojnie można go trzymywać w lodówce nawet do kilku dni. Wystarczy zawinąć go w papier pergaminowy aby nie sechł i włożyć do szczelnego pojemniczka.

Polecamy szybkie zakupy w sklepie internetowym EKOCHATKA  – jest to nasz nowy partner i ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie oraz online. 🙂  Świetne produkty, wspaniała obsługa i dobre ceny!

Szybkie zakupy z dostawą do domu na terenie całej Polski! 🙂  

SKŁADNIKI:
  • Jaja kurze – 6 szt. (370 g)
  • Masło klarowane – 35 g
  • Mąka kokosowa – 120 g
  • Mleko roślinne (kokosowe, orzechowe) – 50 ml
  • Sól himalajska – 1/2 łyżeczki
  • Proszek do pieczenia bezglutenowy – 1 łyżeczka
  • Miód (opcjonalnie dla uzyskanie słodkiego smaku) – 1 łyżeczka
PRZYGOTOWANIE:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180°C, a foremkę chlebową (24 cm x 11 cm) wykładamy papierem pergaminowym.
  2. W małym garnuszku, na małym ogniu roztapiamy masło klarowane lub olej kokosowy. Czekamy, aż wystygnie.
  3. Dodajemy masło do jajek i dobrze mieszamy tak, aby się połączyły.
  4. Następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sól himalajską i miód (opcjonalnie, dla uzyskania słodkiego smaku). Wszystko dokładnie mieszamy, dodając w międzyczasie mleko roślinne, aż do uzyskania gładkiej kremowej konsystencji.
  5. Masę przelewamy do foremki wyłożonej papierem pergaminowym.
  6. Chlebek zapiekamy przez około 35-45 minut, a następnie sprawdzamy za pomocą testu suchego patyczka.
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180°C, a foremkę chlebową (24 cm x 11 cm) wykładamy papierem pergaminowym.
  2. Do naczynia miksującego dodajemy masło klarowane lub olej kokosowy. Rozpuszczamy 50 s/100°C/obr. 1.
  3. Dodajemy jajka i mieszamy 20 s/obr. 3.
  4. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sól himalajską i miód (opcjonalnie, dla uzyskania słodkiego smaku). Wszystko dokładnie mieszamy 30 s/obr. 5. W trakcie mieszania dolewamy mleka kokosowego do uzyskania gładkiej kremowej konsystencji.
  5. Masę przelewamy do foremki wyłożonej papierem pergaminowym.
  6. Chlebek zapiekamy przez około 35-45 minut, a następnie sprawdzamy za pomocą testu suchego patyczka.

Jeśli podobają się Wam przepisy białkowo–tłuszczowe i rozważacie przejście na taką dietę, zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.

Dieta białkowo – tłuszczowa – czyli jak włączyć turbo spalanie tkanki tłuszczowej

A w naszym sklepie 7-dniowa dieta białkowo tłuszczowa! ☺

KUP TERAZ

WARSZTATY KULINARNE – ZOBACZ TUTAJ

NATURALNE SUPLEMENTY DIETY – TUTAJ