Wbrew pozorom, to bardzo łatwy i szybki przepis do wykonania. Krakersy w tej wersji są niesłychanie zdrowe, a to za sprawą siemienia lnianego, które jest tu głównym składnikiem. Idealnie wpływają na trawienie, obniżają stężenie cholesterolu we krwi i regulują poziom glukozy. Są świetną przekąską, albo dodatkiem do sałatek czy past. Idealnie sprawdzają się w podróży i można je przechowywać nawet do miesiąca.

SKŁADNIKI (wkład do suszarki*):
  • Siemię lniane namoczone w wodzie przez 3 godziny – 300 g
  • Cebula – 2 średnie szt.
  • Czosnek – 3 ząbki
  • Płatki chili – 1/4 łyżeczki
  • Czerwona papryka – 1 szt.
  • Pomidory – 2 duże szt.
  • Sól himalajska
  • Oliwa – 3 łyżki
PRZYGOTOWANIE:
  1. Siemię lniane namaczamy w ciepłej wodzie przez przynajmniej 3 godziny, tak aby powstała kisielowa konsystencja. Można je również namoczyć na noc i rano zabrać się za robienie krakersów.
  2. Następnie blendujemy wszystkie pozostałe składniki, dodajemy siemię lniane razem z powstałym kisielem i wszystko mieszamy. Jeśli całość wychodzi zbyt rzadka, dosypujemy jeszcze siemienia lnianego tak, aby otrzymać zwartą papkę.
  3. Rozkładamy papier pergaminowy na wszystkich poziomach suszarki (zazwyczaj jest to pięć poziomów).
  4. Masę wykładamy na papier tworząc z niej cienka warstwę.
  5. Suszymy na maksymalnej temperaturze (około 70℃), aż krakersy będą chrupkie. Zazwyczaj jest to minimum 7 godzin, dlatego najlepiej zostawić krakersy w suszarce na noc. Rano bedą na pewno gotowe i pysznie chrupkie. 🙂

*My używamy standardowej suszarki do suszenia grzybów. Ma ona kilka poziomów do suszenia, można kupić ją praktycznie wszędzie, zwłaszcza w sezonie grzybowym i jest stosunkowo tania.

Polecamy jej zakup i testowanie innych naszych przepisów z jej użyciem np. Buraczane kokosanki.