W końcu zagościło u nas mięso. 🙂 To nie tak, że nie jemy go wcale. Mięso lubimy, choć w niewielkich ilościach. Ale jak już je jemy, musi być ono naprawdę pyszne. Smaki orientalne, jak wiecie, też bardzo lubimy, dlatego proponujemy dziś właśnie kurczaka teriyaki w domowym sosie bez konserwantów i zbędnych dodatków. W towarzystwie kokosowego ryżu i sałatki smakuje wyśmienicie. Jest to też pomysł na bezglutenowy obiad. Danie jest niesamowicie proste i szybkie w przygotowaniu. Zaletą jest to, że idealnie nadaje się do pracy jako lunch. Mięso na następny dzień jest nadal miękkie i wilgotne, podobnie ryż, który z dodatkiem mleka kokosowego nie jest suchy i twardy. Testujcie i piszcie w komentarzach jak Wam się podobają takie lunch boxy 🙂

Jak wiecie proste i szybkie dania to nasza specjalność. Jeżeli szukasz więcej inspiracji polecamy naszą najnowszą DIETĘ 15-MINUTOWĄ NA THERMOMIX.  5 dni, 4 posiłki dziennie, wszystkie do wykonania w max 15 min, lista zakupów i menu do ściągnięcia, a do tego wszystko pyszne i zdrowe.

DIETA 15-MINUTOWA NA THERMOMIX  TUTAJ

Wszystkie nasze diety dostosowujemy do alergii pokarmowych. Nie ma w nich glutenu, nabiału i cukru. Są to przyjazne dla jelit i poprawiające samopoczucie diety, które nauczą cię zdrowego odżywiania na co dzień.

Produkty do naszych przepisów i diet możecie kupić w EKOCHATCE – to nasz nowy partner i ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie i online. Zakupy z wysyłką na terenie całej Polski. Nie masz czasu na zakupy? Problem rozwiązany! 🙂

SKŁADNIKI (4 porcje):

Kurczak teriyaki:

  • Piersi z kurczaka – 600 g
  • Olej rzepakowy – 2 łyżki
  • Sos sojowy (bezglutenowy) – 6 łyżek
  • Miód – 3 łyżki
  • Sok z limonki – 2 łyżki
  • Czosnek – 1 ząbek
  • Imbir – 1 kawałek wielkości kciuka
  • Skrobia ziemniaczana – 1/2 łyżeczki
  • Sezam

Ryż kokosowy:

Sałatka:

  • Mix sałat – 4 garście
  • Ogórek – 1 sztuka (200 g)
  • Rzodkiewka – 8 sztuk
  • Oliwa z oliwek extra virgin – 1 łyżka
  • Sok z cytryny – 1 łyżka
  • Sól, pieprz – szczypta
PRZYGOTOWANIE:
  1. Ryż gotujemy w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odcedzamy, dodajemy mleczko kokosowe i dusimy przez kilka minut. Odstawiamy na bok.
  2. W międzyczasie czyścimy piersi z kurczaka z błonek i kości. Odstawiamy na bok.
  3. Przygotowujemy sos. Na patelnię wlewamy olej, sos sojowy, dodajemy miód, sok z limonki, imbir starty na tarce i czosnek przeciśnięty przez praskę. Zagotujemy.
  4. Do sosu przekładamy piersi z kurczaka i przykrywamy pokrywką. Dusimy przez około 7 minut. Kurczaka obracamy na drugą stronę, przykrywamy pokrywką i ponownie gotujemy przez około 7 minut.
  5. Do miseczki odlewamy około 50 ml sosu z patelni, dodajemy skrobię ziemniaczaną i mieszamy energicznie aż do złączenia się składników. Wlewamy do sosu i mieszamy, aż zgęstnieje. Ściągamy z ognia.*
  6. Sałatę myjemy i osuszamy, ogórki kroimy w słupki, a rzodkiewki na plasterki. Wszystko mieszamy. Skrapiamy oliwą i sokiem z cytryny, doprawiamy solą i pieprzem.
  7. Na talerze przekładamy porcję sałatki, ryżu oraz kurczaka pokrojonego w plasterki. Kurczaka polewamy sosem pozostałym na patelni oraz ozdabiamy sezamem.

*W przepisie można pominąć skrobię ziemniaczaną. Wystarczy wtedy dusić całość kilka minut bez przykrycia, aż sos trochę odparuje i zgęstnieje. Nie będzie on jednak tak gesty i lepki jak ze skrobią. Jeżeli planujesz kurczaka jeść w kolejny dzień, sos ze skrobia sprawdzi się lepiej. 🙂

Życzymy dużo zdrowia i smacznego 🙂 Harmonki

Jeżeli nie wiesz jak skomponować dobrze zbilansowane posiłki w ciągu dnia, skorzystaj z jednodniowego darmowego jadłospisu poniżej.

Masz pytania? Pisz śmiało, chętnie odpowiemy:

foodharmonydiety@gmail.com

Jednodniowy darmowy jadłospis z naszych Diet na Thermomix

Jednodniowy darmowy jadłospis z Diety Wegetariańskiej na Thermomix

NATURALNE SUPLEMENTY DIETY TUTAJ