W naszej kuchni curry to potrawa goszcząca chyba najczęściej. Kombinacji jest tu mnóstwo, a smak zawsze wyśmienity. Tym razem w wersji wege ze szpinakiem i soczewicą. Zdrowe, lekkie i szybkie w przygotowaniu. Palce lizać! 🙂

Soczewicę warto dodać do naszego jadłospisu. Zawiera mnóstwo potasu, kwasu foliowego i łatwo przyswajalnego białka. Ma również niski indeks glikemiczny, co sprzyja osobom chorującym na cukrzycę.

Więcej naszych azjatyckich smaków znajdziecie tutaj: Azja Express – czyli nasze najlepsze przepisy kuchni azjatyckiej.

SKŁADNIKI (4 porcje):
  • Mleko kokosowe – 1 puszka
  • Ugotowana zielona soczewica – 100 g
  • Młody szpinak – 2-3 garście
  • Cebula – 2 szt.
  • Czosnek – 4 ząbki
  • Papryczka chili – 1 szt.
  • Starty imbir – 1 łyżka
  • Miód/cukier kokosowy – 1 łyżka
  • Kurkuma – 2 łyżeczki
  • Liście laurowe – 2-3 szt.
  • Bulion lub woda – 1/2 szklanki
  • Sól
  • Olej kokosowy do smażenia
PRZYGOTOWANIE:
  1. Cebule i papryczkę chili kroimy drobno.
  2. Czosnek przeciskamy przez praskę, dodajemy imbir, kurkumę, liście laurowe i wszystko razem podsmażamy na oleju kokosowym.
  3. Podlewamy wodą lub, jeżeli masz, bulionem i dusimy przez 5 -10 minut. Mieszamy w międzyczasie.
  4. Dodajemy mleko kokosowe i miód i dusimy przez 5 minut.
  5. Dodajemy szpinak i ugotowaną soczewicę.
  6. Mieszamy i dusimy przez kolejne 5 minut.
  7. Doprawiamy solą.
  8. Podajemy samo lub z ryżem.

Życzymy smacznego i dużo zdrowia 🙂 Harmonki
Jeżeli nie umiesz samodzielnie planować posiłków, a zdrowe odżywianie to ciągle problem, który planujesz rozwiązać – chętnie pomożemy! Sprawdź nasze diety na Thermomix i nie tylko i w końcu zacznij cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem!

DIETY FOOD HARMONY – TUTAJ

Niezdecydowana/y? 🙂 Mamy coś dla Ciebie:

Jednodniowy darmowy jadłospis z naszych Diet na Thermomix – TUTAJ

Zobacz też: Dlaczego nasze diety działają? Co powinieneś o nich wiedzieć?