Śniadania

Meksykańskie śniadanie

Dobre śniadanie to podstawa. Dziś coś ciekawszego, czyli śniadanie w stylu meksykańskim. Pyszne, sycące i pełne białka doda Ci energii na cały dzień. My uwielbiamy je w wersji na ostro. ♥
Czerwona fasola to symbol kuchni meksykańskiej dodawany do większości dań. Ma ona więcej białka niż mięso, niski indeks glikemiczny, jest też bogata w potas, wapń, fosfor i witaminy z grupy B. Korzystnie wpływa na mikroflorę jelitową. Fasola z porcją warzyw i jajkiem daje idealne połączenie dla każdego z nas! 🙂

Duża porcja białka na śniadanie.

SKŁADNIKI (2 porcje):
  • Ugotowana czerwona fasola – 200 g
  • Cebula – 1 średnia szt.
  • Czosnek – 1 ząbek
  • Pomidor – 1/2 szt.
  • Żółta papryka – 1 szt.
  • Cukinia – 50 g
  • Cebulka dymka
  • Jajka – 2 szt.
  • Masło klarowane
  • Chili
  • Sól
  • Pieprz
PRZYGOTOWANIE:
  1. Cebulę i czosnek szatkujemy i podsmażamy na maśle klarowanym.
  2. Paprykę, cukinię i pomidora kroimy w kosteczki, dodajemy do cebuli i czosnku i podsmażamy do miękkości.
  3. Dodajemy fasolę i mieszamy.
  4. Doprawiamy wedle uznania solą, pieprzem i chili. My lubimy tę wersję na ostro. 🙂
  5. Na koniec przekładamy do naczynia żaroodpornego i wbijamy jajko, tak aby żółtko nie wypłynęło.
  6. Zapiekamy w piekarniku w temp. 160℃ przez około 15-20 minut, aż żółtko i białko się zetną. Danie najlepiej smakuje, jeżeli żółtko jest półpłynne.

Smacznego!

Meksykańskie śniadanie

Meksykańskie śniadanie

Meksykańskie śniadanie

Pokaż więcej

Food Harmony

Health Coach z Instytutu Zdrowia i Odżywiania w Nowym Yorku

Warto przeczytać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Close
Back to top button
Close