Muffinki to jeden z naszych ulubionych sposobów na śniadanie na wynos: do pracy, dla dzieci do szkoły czy w podróż. Po pierwsze są sycące, a po drugie wszyscy je lubią. 🙂 I po trzecie szybko się je robi. Są małe, więc wygodne do spakowania. 🙂 Dodatkowo bataty mają wspaniałe właściwości zdrowotne, miedzy innymi są źródłem beta-karotenu.  Więcej muffinkowych inspiracji znajdziecie TUTAJ – na słodko  i TUTAJ – na słono

Można je wzbogacać o wartości odżywcze dodając np. ziarna słonecznika, orzechy, gorzką czekoladę, siemię lniane itp. I co najlepsze, w sumie nie da się ich zepsuć. 🙂 Muffinki proponujemy często w naszych dietach, dzięki którym w łatwy sposób nauczysz się komponować zdrowe posiłki w ciągu dnia. Możesz już dziś kupić dietę i zacząć zdrowy styl życia.

KUP TERAZ – THERMODIETA

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Thermodiet_logo-01-1-1024x414.png

Polecamy również szybkie zakupy w sklepie internetowym EKOCHATKA  – jest to nasz nowy partner i ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie oraz online 🙂  Świetne produkty, wspaniała obsługa i dobre ceny.

Szybkie zakupy z dostawą do domu na terenie całej Polski! 🙂  

SKŁADNIKI (6 muffinek):
  • Bataty – 150 g
  • Banan – 1 szt.
  • Jajka – 3 szt. (150 g
  • Mąka kokosowa – 50 g
  • Miód – 2 łyżki
  • Olej kokosowy – 2 łyżki
  • Cynamon – 1 łyżeczka
  • Soda oczyszczona – 1 płaska łyżeczka
  • Sól – szczypta
  • Poszatkowane orzechy – 1 garść opcjonalnie
PRZYGOTOWANIE:
  1. Bataty obieramy i kroimy w drobną kostkę. Gotujemy je na parze do miękkości. Można również wstawić je do piekarnika nagrzanego do temp. 180°C i piec przez około 15-20 min, aż zmiękną.
  2. Do blendera przekładamy ugotowane bataty, banana, jajka, miód, olej kokosowy. Mieszamy na średnich obrotach, aż składniki się złączą. Składniki można również ugnieść i ubić widelcem w misce, ale jest to mniej wygodne.
  3. Dodajemy resztę składników i mieszamy dokładnie. Jeżeli lubisz, dodaj poszatkowane orzechy. Masa ma być gęsta, ale ma się przelewać do muffinek. Jeżeli wyszła zbyt gęsta, dodaj odrobinę dowolnego mleka roślinnego.
  4. Masę przekładamy do foremek na muffinki i pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180°C przez około 20 min. Przed wyjęciem sprawdzamy patyczkiem czy są gotowe.
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
    1. Bataty obieramy i kroimy w drobną kostkę. Gotujemy je na parze 15 min/Varoma/obr. 2 .
    2. Ściągamy Varomę, bataty przekładamy do naczynia miksującego, a wodę wylewamy.
    3. Dodajemy banana, jajka, miód, olej kokosowy. Miksujemy 15 s/obr. 5
    4. Dodajemy resztę składników, pomijając orzechy jeżeli planujesz je dodać. Mieszamy 15 s/obr. 6.
    5. Jeżeli lubisz, to teraz dodajemy poszatkowane orzechy i wszystko mieszamy kopystką. Masa ma być gęsta, ale ma się przelewać do muffinek. Jeżeli wyszła zbyt gęsta, dodaj odrobinę dowolnego mleka roślinnego.
    6. Masę przekładamy do foremek na muffinki i pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180°C przez około 20 min. Przed wyjęciem sprawdzamy patyczkiem czy są gotowe.

Życzymy smacznego i dużo zdrowia 🙂
Jeżeli nie umiesz samodzielnie planować posiłków, a zdrowe odżywianie to ciągle problem, który planujesz rozwiązać – chętnie pomożemy! Sprawdź nasze diety na Thermomix i nie tylko i w końcu zacznij cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem!

KUP TERAZ – Thermodieta

Jeżeli nie masz czasu gotować, a chciałabyś otrzymać 5 dobrze zbilansowanych, zdrowych i pysznych posiłków z dostawą pod Twoje drzwi – ZAMÓW nasz CATERING DIETETYCZNY:

www.cateringfoodharmony.pl