Naleśniki szpinakowe z jajkiem i boczkiem

Naleśniki szpinakowe idealnie nadają się na śniadanie w towarzystwie jajka, boczku i warzyw. Można je również wykorzystać na obiad i zwinąć w nich ulubiony farsz. Mają delikatny smak, więc praktycznie wszystko będzie w nich dobrze smakować. 😉 Tym razem wykorzystałyśmy mąkę jaglaną do przygotowania bezglutenowych naleśników i sprawdziła się super. 🙂 Spróbujcie też naszej wersji bezglutenowych naleśników gryczanych na słodko: Naleśniki gryczano-czekoladowe.

SKŁADNIKI NA NALEŚNIKI (6-7SZTUK):
  • Mąka jaglana* – 60 g
  • Jajko – 1 szt.
  • Mleko roślinne (my użyłyśmy owsianego – Domowe mleko owsiane) – 150 ml
  • Olej roślinny – 15 g
  • Szpinak – 1 garść
  • Czosnek – 1 mały ząbek (opcjonalnie)
  • Sól – 2 szczypty
  • Woda ( może być gazowana)

    *Mąkę można przygotować mieląc kaszę jaglana na wysokich obrotach.

SKŁADNIKI NA RESZTĘ ŚNIADANIA:
  • Jajka – 2 szt.
  • Boczek – 2 cienkie plastry
  • Pomidorki koktajlowe – 2-3 szt.
  • Papryka – kawałek
  • Szpinak, sałata – kilka liści zieleniny
  • Masło klarowane do smażenia
  • Sól – szczypta
  • Pieprz – szczypta
  • Chili (opcjonalnie) – szczypta
PRZYGOTOWANIE:
  1. Do blendera przekładamy przeciśnięty przez praskę czosnek, mąkę, jajko, mleko i olej. Miksujemy na średnich obrotach do uzyskania gładkiej masy. Używając Thermomixa miksujemy 30 s/obr. 5.
  2. Odstawiamy ciasto na około 10 min lub dłużej. Jeżeli ciasto jest za gęste, dodaj trochę wody – może być gazowana. Ma powstać ciasto, które swobodnie będzie rozprowadzać się po patelni.
  3. Naleśniki smażymy z obu stron na dobrze rozgrzanej patelni.
  4. W międzyczasie, na blasze wyłożonej papierem do pieczenia wkładamy do piekarnika boczek. Pieczemy go w temp. 180℃ do momentu, aż się zarumieni i tłuszcz się trochę wypiecze – w zależności jak mocno spieczony boczek lubisz. 🙂
  5. Przygotowujemy jaja sadzone na patelni smażąc je na masle klarowanym.
  6. Paprykę kroimy w paseczki, a pomidorki koktajlowe na połówki.
  7. Na talerzu układamy naleśniki, na nich jajka sadzone, boczek, pomidorki, paprykę, szpinak lub sałatę.
  8. Wszystko posypujemy solą, pieprzem i chili. Smacznego! 🙂

A jeżeli chciałbyś nauczyć się zdrowo odżywiać, poćwiczyć pod okiem doświadczonego trenera, zrelaksować się w SPA,

 to zapraszamy na nasz styczniowy FIT WEEKEND razem z SportsMamą – Olą Rożnowską!

Fit Weekend – zdrowy start w Nowy Rok

Naleśniki szpinakowe z jajkiem i boczkiem


Zobacz diety na Thermomix: