Omlet na śniadanie to jeden z naszych ulubionych pomysłów. Wcześniej na okrągło robiłyśmy omlet kokosowy. Przepis znajdziesz tu: Bezglutenowy omlet kokosowy. A teraz przyszedł czas na wersję owsianą z wanilią. Ostatnio w ogóle praktykujemy i kombinujemy z szybkimi daniami, bo jak wiadomo, większość z nas nie ma czasu na gotowanie, a do tego jeszcze zdrowe.
Z pomocą przychodzą nasze przepisy oraz diety. 🙂 Jeżeli chcesz nauczyć się gotować szybko i smacznie zerknij na nasze tygodniowe plany dietetyczne, przygotowane z myślą o każdej osobie, która chciałaby przejść na zdrowy styl życia. Nam zajęło to kiedyś sporo czasu, ale z naszymi dietami TOBIE UDA SIĘ ZNACZNIE SZYBCIEJ! Więc info: DIETY FOOD HARMONY

Ale wracając do omletów… 🙂 Najlepsze są takie, gdzie wcześniej ubija się białka, ale z racji pośpiechu, najczęściej robimy szybki mix wszystkich składników i też wychodzi pyszny, pulchny omlet. Wersję owsianą bardzo lubią dzieci. U nas sprawdza się u roczniaka i czterolatka. 🙂 Polecamy spróbować i zachęcamy oczywiście do obserwowania naszej strefy poświęconej właśnie dzieciom – ZDROWY DZIECIAK – PRZEPISY

Uwielbiamy kolorowe poranki

Polecamy również szybkie zakupy w sklepie internetowym EKOCHATKA  – jest to nasz nowy partner i ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie oraz online. 🙂  Świetne produkty, wspaniała obsługa i dobre ceny.

Szybkie zakupy z dostawą do domu na terenie całej Polski! 🙂  


SKŁADNIKI:
  • Mąka owsiana* – 50 g
  • Jajka – 2 szt. (100 g)
  • Miód – 1 łyżeczka
  • Ekstrakt z wanilii lub sproszkowana wanilia – 1 płaska łyżeczka
  • Soda oczyszczona – 2 szczypty
  • Garść ulubionych owoców (np. maliny, ostrężyny, borówki)
  • Kilka listków świeżej miety
  • Olej kokosowy – 1 płaska łyżeczka

*Zamiast mąki owsianej można użyć płatków owsianych i zmiksować je na mąkę.

PRZYGOTOWANIE:
  1. Do blendera przekładamy wszystkie składniki oprócz owoców i mięty. Miksujemy na gładką konsystencję. Powinna wyjść masa zbliżona do naleśnikowej, ale trochę bardziej gęsta*.
  2. Na patelni rozpuszczamy olej kokosowy (można zastąpić masłem klarowanym) i wylewamy masę równomiernie na całą patelnię. Smażymy z obu stron, aż się lekko zarumieni.
  3. Przekładamy na talerz, dekorujemy ulubionymi, najlepiej sezonowymi owocami i miętą.
    Dla fanów jeszcze słodszych śniadań, omlet można skropić miodem lub syropem klonowym.
    Można też po prostu posmarować omlet dżemem… 😉

*Gęstość masy zależy od wielkości jajek. Jeżeli wyjdzie za rzadka, dodaj odrobinę więcej mąki; jeżeli za gesta, można dodać odrobinę dowolnego mleka roślinnego.

Miłego dnia! 🙂
Harmonki

Jeżeli nie umiesz samodzielnie planować posiłków, a zdrowe odżywianie to ciągle problem, który planujesz rozwiązać – chętnie pomożemy! Sprawdź nasze diety na Thermomix i nie tylko i w końcu zacznij cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem!

DIETY FOOD HARMONY

WARSZTATY KULINARNE – ZOBACZ TUTAJ