ObiadyPrzekąskiZdrowy dzieciak

Placuszki z cukinii i komosy ryżowej

Ukochane placuszki mojej rodziny! 🙂 Są delikatne w smaku, lekko chrupiące i bardzo sycące.
Komosa ryżowa jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, dobrych tłuszczy, działa przeciwalergicznie, przeciwgrzybicznie i przeciwwirusowo. Jest też skarbnicą witamin i minerałów. Nic dziwnego, że warto ją wprowadzić do diety najmłodszych. W formie placuszków, łatwo ją przemycić. Placuszki są również bardzo dobrym pomysłem na lunch do pracy lub w podróż. Na zimno również smakują pysznie. 🙂

Dzieciaki uwielbiają placuszki!

SKŁADNIKI:
  • Komosa ryżowa – 1/2 szklanki
  • Cukinia – 1 średnia szt.
  • Jajka – 2 szt.
  • Mąka kukurydziana – 1/2 szklanki
  • Czosnek – 1 ząbek
  • Sól – szczypta
  • Olej do smażenia
PRZYGOTOWANIE:
  1. Komosę ryżową gotujemy w lekko posolonej wodzie w stosunku 1:2, czyli pół szklanki komosy + szklanka wody.
    W Thermomixie gotujemy w 1 l wody lekko posolonej, w koszyczku 15 min/100℃/obr. 4.
  2. Cukinię ścieramy na grubych oczkach.
  3. Wszystko przekładamy do miski, dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę, jajka, mąkę i doprawiamy solą wedle uznania.
  4. Na patelni z rozgrzanym olejem formujemy placuszki o średnicy kilku centymetrów i smażymy z dwóch stron. Placuszki można również upiec w piekarniku na papierze do pieczenia.

Jeżeli lubicie placuszki w słodkiej wersji, spróbujcie koniecznie nasz super prosty przepis na Placuszki bananowo-owsiane.

Placuszki z cukinii i komosy ryżowej

Placuszki z cukinii i komosy ryżowej

Placuszki z cukinii i komosy ryżowej

Pokaż więcej

Food Harmony

Health Coach z Instytutu Zdrowia i Odżywiania w Nowym Yorku

Warto przeczytać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Close
Back to top button
Close