To sałatka mojej siostry – to właśnie ona zrobiła mi ją po raz pierwszy i sałatka ta od razu wskoczyła na listę moich ulubionych. Pyszna, zdrowa i sycąca, a dodatkowo można ją jeszcze wzbogacić jajkiem gotowanym na miękko. 🙂 Pamiętajcie, że warzywa i owoce powinny stanowić przynajmniej 1/4 z naszego spożywanego jedzenia.

Jedz zdrowo i ciesz się życiem!

SKŁADNIKI:
  • Rukola – 1 garść
  • Sałata lodowa – 5 liści
  • Awokado – 1 szt.
  • Czerwona papryka – 1/2 szt.
  • Ogórek – 1/2 szt.
  • Pomidory – 1-2 szt.
  • Pestki dyni – 2 łyżki
  • Olej kokosowy – 1 łyżeczka
  • Czarny lub biały sezam – 1 łyżeczka
  • Nasiona chia – 1 łyżeczka
  • Sól – do smaku
  • Pieprz – do smaku
DRESSING:
  • Olej z pestek dyni
PRZYGOTOWANIE:
  1. Pestki dyni podsmażamy na oleju kokosowym i odstawiamy do wystygnięcia.
  2. Sałatę i rukolę dokładnie myjemy, suszymy i szarpiemy na kawałki.
  3. Paprykę, pomidory, ogórka myjemy i kroimy w kosteczkę.
  4. Awokado przekrawamy na pół, wyciągamy pestkę i wydrążamy miąższ. Owoc kroimy w kosteczkę.
  5. Wszystko razem mieszamy, dodajemy ostudzone pestki dyni, a następnie skrapiamy olejem z pestek dyni.
  6. Ozdabiamy nasionami chia i sezamem.
  7. Doprawiamy solą i pieprzem.