Takie smakołyki jadłyśmy nie jednokrotnie w Azji. W naszej wersji dodałyśmy wędzonego łososia. 🙂 Nadaje jeszcze lepszy smak, choć ten ryż najczęściej podaje się z kurczakiem lub krewetkami lun w wersji wegetariańskiej. W przepisie użyłyśmy brązowego ryżu, gdyż ma on o wiele więcej wartości odżywczych niż biały, a dodatkowo ma więcej błonnika, witamin i niższy indeks glikemiczny.

SKŁADNIKI (2 porcje):
  • Ryż brązowy – 1 szklanka
  • Łosoś wędzony – 100 g
  • Kapusta włoska – 1/4 szt.
  • Czerwona cebula – 1 duża szt.
  • Marchewka – 1 duża szt.
  • Por – 1/2 szt.
  • Jajka – 2 szt.
  • Masło klarowane
  • Sos sojowy – 3 łyżki
  • Sos rybny – 2 łyżki
  • Czarny sezam
  • cebulka dymka
PRZYGOTOWANIE:
  1. Ryż brązowy dokładnie płuczemy i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem w stosunku 1:2 (ryż:woda) przez około 30-40 minut.
  2. Następnie ostudzamy ryż. Najlepiej jest użyć do tego przepisu ryżu, który nam zostanie np. z dnia wcześniejszego.
  3. Na patelni podsmażamy na maśle klarowanym poszatkowaną kapustę, cebulkę, pora oraz startą marchewkę. Można dodać odrobinę soli.
  4. Następnie wbijamy 2 jajka i energicznie mieszamy, aby wszystkie składniki się skleiły.
  5. Dodajemy ostudzony ryż i wszystko razem smażymy doprawiając sosem sojowym i rybnym.
  6. Na koniec dodajemy pokrojone plastry wędzonego łososia i podduszamy minutkę.
  7. Posypujemy sezamem i cebulką dymką.

SMAŻONY RYŻ Z WĘDZONYM ŁOSOSIEM

SMAŻONY RYŻ Z WĘDZONYM ŁOSOSIEM