PrzekąskiŚniadaniaZdrowy dzieciak

Śniadaniowe muffinki owinięte boczkiem – bez glutenu

Muffinki można jeść też na śniadanie, zarówno te słodkie jak i na słono. Dziś przygotowałyśmy dla Was pyszną, wytrawną wersję z warzywami i boczkiem. Jest to idealne śniadanie kiedy się spieszycie i nie macie po prostu czasu go zjeść. 🙂 Znacie to, prawda? 😉 I tu z ratunkiem przychodzą nasze muffiny. Samo przygotowanie to 3 minutki, a potem same już się robią w piekarniku. Gotowe można zjeść od razu lub spakować w pojemnik i zjeść w drodze do pracy. Przy okazji Twoje dzieci będą też zachwycone – muffinki będą im smakować tak samo jak Tobie. Jest to też super przekąska do szkoły. Na zimno też są pyszne!

Muffinki owinięte boczkiem to też jedno z naszych ulubionych śniadań białkowo-tłuszczowych, a więcej pomysłów znajdziecie tutaj: Śniadania białkowo-tłuszczowe – 10 pomysłów.

Muffinki do domu, do pracy, do szkoły – proste i pyszne!

SKŁADNIKI (6 MUFFINEK):
  • Jajka* – 4-5 szt.
  • Boczek – 6 cienkich plasterków
  • Czerwona papryka – 1/2 szt.
  • Cebulka dymka
  • Soda oczyszczona – 2 szczypty
  • Sól himalajska – szczypta
  • Pieprz – szczypta
PRZYGOTOWANIE:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temp. 180℃.
  2. Formy do muffinek wykładamy na około boczkiem.
  3. Paprykę kroimy w kosteczkę, cebulkę dymkę szatkujemy. Wypełniamy muffinki do 3/4 ich wysokości.
  4. Do miseczki wbijamy jajka, doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy sodę oczyszczoną. Mieszamy energicznie, a następnie przelewamy do muffinek, tak aby przykryć warzywa.
  5. Wstawiamy do piekarnika na 15-20 min, aż jajka się zetną.

Smacznego!

Spodobał Ci się przepis? Spróbuj wytrawnych muffinek z komosy ryżowej. 🙂

*Najlepiej kupować jajka z wolnego wybiegu (na skorupce pasmo numerów ma pierwszą cyfrę 1) lub ekologiczne (pierwsza cyfra to 0 ).

Śniadaniowe muffinki owinięte boczkiem

Pokaż więcej

Warto przeczytać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close