Summer rolls z dipem orzechowym

Pyszna przekąska, lekki lunch do pracy, przystawka na piknik lub zakąska na imprezę. Nasze summer rollsy nafaszerowane są warzywami i tofu, ale tak naprawdę jest tu pole do popisu. Można kombinować i wybierać swoje produkty jako dodatki. 🙂 Z kurczakiem lub krewetkami też wychodzą ekstra! 🙂 Najlepszy przyjaciel dla osób na diecie lub dbających o linię – jedz na zdrowie! 🙂

SKŁADNIKI (na 10 rollsów):
  • Papier ryżowy – 10 płatków
  • Ogórki – 2-3 szt.
  • Marchewka – 2-3 szt.
  • Szpinak – 2 garście
  • Zielona papryka – 1 szt.
  • Tofu – 1 kostka
DIP ORZECHOWY:
  • Masło orzechowe – 3 łyżki
  • Sok z połówki cytryny
  • Miód gryczany – 1/2 łyżeczki
  • Sos sojowy – 1 łyżka
  • Ciepła woda – 100 ml
  • Chili – szczypta
  • Imbir w proszku – szczypta
PRZYGOTOWANIE:
  1. Ogórki, marchewkę i paprykę kroimy w bardzo cieniutkie paseczki, im cieńsze tym lepiej.
  2. Liście szpinaku szatkujemy, można także użyć różnego rodzaju kiełków na przykład groszku, lukrecji lub brokułu.
  3. Tofu kroimy w słupki o grubości max 1 cm.
  4. Przygotowujemy płytki talerz, na którym zmieszczą się płaty papieru ryżowego.
  5. Na talerz nalewamy wodę i namaczamy w niej płaty przez około 5-10 sekund, aż zmiękną.
  6. Następnie każdy namoczony płat papieru przekładamy delikatnie na drugi talerz, uważając żeby się nie porwał.
  7. Układamy nadzienie: najpierw odrobinę liści szpinaku, potem porcję warzywek i na koniec tofu.
  8. Zawijamy brzegi, a następnie rolujemy całość.
  9. Przygotowanie sosu jest bardzo łatwe. Dokładnie blendujemy wszystkie składniki i gotowe. Osobiście lubimy jak sos ma w sobie troszkę pikantności, dlatego dodajemy chilli i imbir w proszku, ale z powodzeniem można te składniki pominąć jeśli preferujesz łagodniejszy dip.

Summer rollsy można przygotować nawet kilka godzin przed podaniem. Wystarczy przykryć je wilgotną ściereczką i włożyć do lodówki.

Summer rolls z dipem orzechowym