Już nie raz pisałyśmy o tym jak ważne jest zdrowie naszych jelit (np tu i tu). To jak o nie dbamy i jaką florę bakteryjną w nich chodujemy ma wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale również na zdrowie.

Z własnego doświadczenia możemy Wam powiedzieć, że zmiana sposobu odżywiania potrafiła wyeliminować nie tylko biegunki i zaparcia, ale częste bóle głowy, skoki nastroju, problemy ze skórą, włosami, paznokciami a nawet wpłynęła pozytywnie na naszą pamięć.

W idealnym świecie, aby zadbać o nasze jelita, powinnyśmy podjąć następujące kroki:

  1. Przygotowanie do detoksu – tu idealnie sprawdzi się nasza Dieta Zdrowy Start 1500 kcal na Thermomix, Dieta Zdrowy Start 2000 kcal na Thermomix, lub w wersji klasycznej (nie na Thermomix) Dieta Zdrowy Start.
  2. Detoks – właściwe oczyszczenie organizmu, w tym jelit – tu polecamy Detox na Thermomix albo Dietę wg zasad doktor Dąbrowskiej na Thermomix.
  3. Wyjście z detoku – idealne na tym etapie są Dieta Wegetariańska 1500 kcal na Thermomix , Dieta Wegetariańska 2000 kcal na Thermomix.
  4. Kontynuowanie zdrowej diety – gdy już oczyściliśmy nasze jelita, ważne jest by jak najdłużej utrzymać je w dobrym stanie. Tu nieocenioną pomocą w utrzymaniu włąsciwej flory bakteryjnej w jelitach są probiotyki. Można je przyjmować w formie suplementów, lub postawić na te naturalne czyli kiszonki. Te nasze polskie doskonale znacie: kapusta, ogórki, buraki. Ale kiszonki znane są też w innych kulturach i są to np Kimchi czy miso.

To właśnie Miso jest jednym z naszych ulubionych składników. Nie tylko nadaje potrawom cudowny smak, ale również ma szereg właściwości prozdrowotnych.

Miso to pasta z ziaren soi, otrzymywana w procesie długotrwałej fermentacji (od 3 miesięcy do 3 lat), bogata w enzymy, bakterie mlekowe i składniki odżywcze: witaminy z grupy B, K2­­­-MK7, D, fosfor, żelazo, wapń, potas, kwas linolenowy i lecytynę. Jest źródłem pełnowartościowego białka i niezbędnych aminokwasów.

PROZDROWOTNE WŁAŚCIWOŚCI MISO
  • Dzięki zawartości flawonoidów powoduje obkurczanie i obumieranie komórek nowotworowych
  • Chroni nas przed zanieczyszczeniami chemicznymi i promieniowaniem
  • Reguluje pracę układu trawiennego – pomaga w trawieniu białek, węglowodanów i tłuszczy
  • Sprzyja rozwojowi dobrej flory mikrobakteryjnej
  • Pomaga zapobiegać osteoporozie – bakterie użyte w procesie jej fermantacji mają zdolnosć wytwarzania witaminy K
  • Wzmacnia odporność
  • Niweluje skutki menopauzy
  • Zmniejsza ryzyko udaru niedokrwiennego mózgu

Dlatego, że tak kochamy miso, mamy dziś dla Was wyjątkowy przepis na zupę miso z dorszem i krewetkami. Tym przepisem podzielił sie z nami japoński kucharz, który twierdził, że nawet pancerzyki krewetek cudownie wzbogacają jej smak. A więc do dzieła!

SKŁADNIKI  (4 porcje):
  • Świeże krewetki w pancerzykach – 10 szt. (200 g)
  • Filet z dorsza – 200 g
  • Wodorosty Wakame – 2 łyżki (40 g)
  • Tofu z organicznej soi – 50 g
  • Pasata Miso – 1,5 dużej łyżki
  • Cebula dymka – 2 szt. (40 g)
PRZYGOTOWANIE:
  1. Krewtki obieramy z pancerzyków odrywając głowy i ściągając całe pancerzyki.
  2. Wszystkie głowy i pancerzyki pluczemy, zalewamy 2 litami wody i gotujemy przez 15-20 minut pod przykryciem, ściągając w międzyczasie szumowiny.
  3. Uzyskany wywar przecedzamy do garnka, w którym będziemy gotować zupę.
  4. Dodajemy wodorosty wakame i gotujemy przez 5 minut.
  5. Dodajemy pokrojonego w grubą kostkę dorsza, obrane krewetki i pokrojone w kostkę tofu. Gotujemy przez kolejne 3 minuty na małym ogniu.
  6. Odlewamy odrobinę wywaru do miseczki i mieszamy go z pastą miso. My mieszamy często dwa rodzaje miso – jasne i ciemne, ale nie jest to konieczne. Na jednym rodzaju miso zupka też wychodzi pyszna.
  7. Wymieszaną z wywarem pastę miso dodajemy do zupy i mieszamy. Ważne, by od momentu dodania miso zupy NIE zagotować, bo wtedy pasta miso traci swoje właściwości.
  8. Serwujemy z posiekaną dymką.
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Krewetki obieramy, odrywając całe głowy i ściągając pancerzyki. Wkładamy je do koszyczka i płuczemy wodą.
  2. Do naczynia miksującego nalewamy 2 l wody. Wstawiamy koszyczek z pancerzykami i gotujemy 15 min/100°C/obr. 1.
  3. Koszyczek z pancerzykami wyciągamy.
  4. Do naczynia miksującego z wywarem dodajemy wodorosty Wakame i gotujemy 3 min/100°C/obr. wsteczne 0,5.
  5. Dodajemy dorsza pokrojonego w kostkę, obrane krewetki, pokrojone w kostkę tofu i pastę miso.
  6. Gotujemy 3 min/90°C/obr. wsteczne 0,5 .
  7. Mieszamy kopystką i odstawiamy na 10 minut.

Możesz już dziś zacząć zdrowo się odżywiać z nami. Wypróbuj jedną z naszych diet, a zobaczysz zmiany już po tygodniu. Nasze diety są idealne dla alergików, nie zawierają glutenunabiału i białego cukru. Dodatkowo poznacie pyszne fit desery, które nie tylko zastąpią Wam słodycze, ale również są przygotowane tak, aby były pełnowartościowym posiłkiem.

 DIETY NA THERMOMIX 

NIE CZEKAJ – KUP TERAZ

Sprawdź poniżej nasz przykładowy jednodniowy jadłospis i jeżeli Ci się spodoba – do dzieła!  Zakup nasze diety i w końcu OBUDŹ SIĘ DO ŻYCIA! Nikt za Ciebie tego nie zrobi, nawet my, ale na pewno pomożemy i w razie potrzeby wesprzemy poradą! 

KUP TERAZ

Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku – Diety na Thermomix. W grupie moc! 

Dieta wegetariańska – często pytacie co jeść, jak łączyć ze sobą białko, tłuszcze i węglowodany. Skąd czerpać najwięcej roślinnego białka? Przychodzimy z pomocą dla wszystkich wegetarian lub osób, które zastanawiają się nad taką dietą. Wychodzimy Wam naprzeciw i udostępniamy Wam przykładowy dzień naszej DIETY WEGETARIAŃSKIEJ NA THERMOMIX 2000 kcal.