Śniadania

Migdałowa gryczanka – pomysł na bezglutenowe śniadanie

Gryczanki to bardzo łatwy i fajny sposób na zdrowe śniadanie. My wybrałyśmy wersję migdałową. Dodatki i owoce to już kwestia gustu i tego co macie w lodówce. 🙂 Jeżeli nie macie pomysłu jak jeszcze można wykorzystać kaszę gryczaną, to zerknijcie na te placuszki – cynamonowe placuszki z kaszy gryczanej i na mnóstwo inspiracji tutaj: kasza gryczana na 10 sposobów.

 SKŁADNIKI (2 porcje):  
  • Kasza gryczana biała – 120 g
  • Mleko migdałowe – 250 ml
  • Woda – 300 ml
  • Sproszkowana wanilia – 1/2 łyżeczki
  • Cynamon – szczypta
  • Sól – szczypta
  • Miód – do smaku
  • Owoce i migdały do dekoracji
PRZYGOTOWANIE: 
  1. Do garnka przekładamy wypłukaną kaszę gryczaną. Zalewamy ją woda i mlekiem migdałowym. Dodajemy szczyptę soli i wanilię. Czekamy aż kasza się zagotuje.
  2. Zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem przez ok. 15-20 minut. Ma powstać konsystencja zbliżona do owsianki.
  3. Dodajemy miód i cynamon do smaku. Mieszamy.
  4. Przelewamy do miseczek i dekorujemy ulubionymi owocami, orzechami, chia, wiórkami kokosowymi itp.
Pokaż więcej

Food Harmony

Health Coach z Instytutu Zdrowia i Odżywiania w Nowym Yorku

Warto przeczytać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Close
Back to top button
Close