Wykonanie tego chlebka jest bardzo łatwe i szybkie, bo tylko miesza się składniki. 😉 Ale trzeba uwzględnić 36 godzin na powstanie zakwasu na gryce i wyrośnięcie. Warto jednak odczekać swoje. 🙂 Chleb ten jest pyszny, utrzymuje swoją świeżość przez kilka dni i reguluje trawienie. Dodatkowo ma on niski indeks glikemiczny, dlatego polecany jest w wielu dietach oraz dla osób cierpiących na miażdżycę, cukrzycę, czy celiakię. Korzystnie też wpływa na nasze jelita. Więcej na temat jelit znajdziecie tutaj: JELITA – klucz do zdrowia.

Niepalona kasza gryczana jest ogólnie idealnym i zdrowym zamiennikiem pszennej mąki. Jest bogata w białko i witaminy z grupy B. Jest wspaniałym  źródłem żelaza, cynku, miedzi, potasu i fosforu. Gryka używana jest w wielu dietach przeciwrakowych ze względu na swoje wspaniałe właściwości. Jej regularne spożywanie korzystnie wpływa na poprawę naszego metabolizmu, a także obniżenie cholesterolu we krwi.

Spróbujcie również naszych innych chlebów z kaszy gryczanej Bezglutenowy chleb z kaszy gryczanej i nasion chiaProsty chleb bezglutenowy na drożdżach, a także sprawdźcie co można jeszcze zrobić z tej cudownej kaszy Tutaj.

SKŁADNIKI:
  • Kasza gryczana niepalona – 3 szklanki
  • Sól himalajska – 1,5 łyżeczki
  • Miód – 1 łyżeczka
  • Oliwa – 4 łyżki
  • Siemię lniane – 1/2 szklanki
  • Ziarna słonecznika – 1/2 szklanki
  • Czarnuszka – 1 łyżeczka
PRZYGOTOWANIE:
  1. Kasze przepłukujemy dokładnie i zalewamy podwójną ilością wody, odstawiamy na 24 godziny. W ten sposób powstaje nam tak cenny zakwas gryczany.
  2. Następnie odlewamy resztę wody (nie płuczemy już kaszy), a zakwas odstawiamy.
  3. Przekładamy kaszę do blendera, dodajemy sól, miód i oliwę. Wszystko miksujemy na gładką, dość gęstą masę. W razie potrzeby dodajemy odrobinę odlanego zakwasu.
  4. Do masy dodajemy siemię lniane, ziarna słonecznika i czarnuszkę. Mieszamy.
  5. Przelewamy masę do foremki, posypujemy słonecznikiem lub czarnuszką i odstawiamy na 12 godzin do ciepłego miejsca.
  6. Pieczemy w temp. 180℃ przez około 1h. Najlepiej jest włożyć chlebek do nierozgrzanego piekarnika, bo w czasie rozgrzewania piekarnika chlebek dodatkowo wyrośnie. W zależności od piekarnika możemy wtedy odrobinę skrócić czas pieczenia chleba.
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Kaszę gryczaną przepłukujemy i zalewamy wodą. Pozostawiamy na 24h.
  2. Po 24h odlewamy wodę z kaszy gryczanej. Można użyć do tego koszyczka z Thermomixa.
  3. Kaszę wsypujemy do naczynia miksującego, dodajemy sól, miód, czarnuszkę i oliwę. Miksujemy 1 min/obr. 10 od czasu do czasu mieszając kopystką.
  4. Do masy dodajemy siemię lniane i ziarno słonecznika. Całość mieszamy 10 s/obr. wsteczne 2.
  5. Foremkę do chleba wykładamy papierem pergaminowym, przekładamy masę i pozostawiamy do wyrośnięcia na 12h w ciepłym miejscu.
  6. Chlebek wkładamy do zimnego piekarnika, który rozgrzewamy do temp. 180°C. Pieczemy przez około 1h.

A już wkrótce ruszamy z nowym projektem! 🙂

CATERING DIETETYCZNY FOOD HARMONY

Nasze pyszne jedzonko spakowane w pudełeczka i dostarczone pod Wasze drzwi. 🙂 Jak zwykle znajdziecie u nas dietę bez glutenu i nabiału, dietę klasyczną, dietę wegetariańską i dietę wg zasad dr Dąbrowskiej. 🙂 Wszystko jak zawsze pyszne, zdrowe i kolorowe – w stylu Food Harmony! 🙂

Tymczasem w naszym sklepie czeka na Was nowa dieta na Thermomix! 🙂

Dieta wg zasad dr Dąbrowskiej

Więcej na temat samej diety, jej zasad i efektów przeczytacie w naszym artykule DIETA WARZYWNO-OWOCOWA – co musisz o niej wiedzieć? Koniecznie zapoznajcie się z tematem, a jeżeli macie jakieś pytania piszcie śmiało na foodharmonydiety@gmail.com lub przez Messenger.

Na Wasze życzenie układamy też diety indywidualne, wystarczy do nas napisać i ustalimy szczegóły. 🙂


Jeśli podobają Ci się nasze przepisy, to zapraszamy do świata naszych diet!

Sklep Food Harmony

Sprawdź poniżej nasz przykładowy jednodniowy jadłospis i jeżeli Ci się spodoba – do dzieła! 🙂 Zakup nasze diety i w końcu OBUDŹ SIĘ DO ŻYCIA! Nikt za Ciebie tego nie zrobi – my też nie, ale na pewno pomożemy i w razie potrzeby wesprzemy poradą! 🙂

Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku – Diety na Thermomix W grupie moc! 🙂

Dieta wegetariańska – często pytacie co jeść, jak łączyć ze sobą białko, tłuszcze i węglowodany. Skąd czerpać najwięcej roślinnego białka? Przychodzimy z pomocą dla wszystkich wegetarian lub osób, które zastanawiają się nad taką dietą. Wychodzimy naprzeciw i udostępniamy dla Was przykładowy dzień naszej diety DIETY WEGETARIAŃSKIEJ NA THERMOMIX 2000 kcal. 🙂