Nasze przepisy indyjskie inspirowane są kilkokrotnymi podróżami do Indii. Choć zawsze curry wydawało nam się niezwykle skomplikowane, uwierzcie nam wcale takie nie jest. Wystarczy spróbować. Nie ukrywamy, że w tym przepisie ukrytych jest dość dużo warzyw choć ich nie widać.
Pierwszy raz zdarzyło nam się wylizać Thermomix. Koniecznie musisz przetestować ten przepis. Nawet jeśli nie lubisz kuchni indyjskiej i curry, to ten przepis powali Cię na kolana.

Curry to również jeden z posiłków w naszych DIETACH NA THERMOMIX. Za każdym razem proponujemy je w inny sposób, tak abyście nauczyli się wykorzystywać różne składniki w swojej diecie i aby dania były w pełni wartościowe!

Możesz już dziś zacząć zdrowo się odżywiać z nami. Wypróbuj jedną z naszych diet i zobacz zmiany już po tygodniu. Nasze diety są idealne dla alergików, nie zawierają glutenu, nabiału i białego cukru. TAK – walczymy razem z uzależnieniem od cukru! 🙂 Dodatkowo poznacie pyszne fit desery, które nie tylko zastąpią Wam słodycze, ale również są przygotowane tak, aby były pełnowartościowym posiłkiem.

NIE CZEKAJ – KUP TERAZ

Na naszej stronie polecamy również zakupy w sklepie internetowym EKOCHATKA

– zakupy online z dostawą na terenie całej Polski.

Świetne jakościowo produkty w dobrych cenach. Nasz nowy partner i ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie 🙂
Nie masz czasu na zakupy – problem rozwiązany.
Zrób zakupy w Ekochatce i ruszaj z dietą już dziś 🙂

SKŁADNIKI (NA 4 PORCJE):
  • Filet z kurczaka* – 600 g
  • Cebula – 300 g
  • Pomidory – 800 g
  • Czosnek – 1 szt.
  • Imbir – 10 g
  • Orzechy nerkowca – 10 g
  • Masło klarowane Ghee – 10 g
  • Miód – 1 łyżeczka
  • Ocet balsamiczny – 1 łyżka
  • Tandori Masala (kminek, kolendra, goździki, gałka muszkatołowa, imbir, cynamon, kurkuma, chili) – 5 łyżeczek
  • Sól himalajska – 1 łyżeczka
  • Natka kolendry
  • Ryż basmati – 200 g

*Z powodzeniem można użyć filet z indyka.

PRZYGOTOWANIE:
  1. Pierś z kurczaka dokładnie myjemy i osuszamy, następnie kroimy na kawałeczki i posypujemy przyprawą Tandori Masala oraz sola himalajską.
  2. Na dużej patelni roztapiamy około 2 łyżki masła klarowanego, następnie dodajemy kurczaka i podsmażamy przez kilka minut. Przekładamy do naczynia żaroodpornego.
  3. Cebulę dokładnie szatkujemy.
  4. Na rozgrzaną patelnię po kurczaku dodajemy łyżeczkę masła i poszatkowaną cebulkę z odrobiną soli. Podduszamy.
  5. Kolejno kroimy pomidorki na kawałki i dodajemy do cebulki wraz z plasterkami imbiru i czosnkiem. Dodajemy przyprawę masala i wszystko dusimy na małym ogniu, aż pomidorki puszczą sok.
  6. Duszoną cebulkę z pomidorami przekładamy do blendera i dodajemy: orzechy nerkowca, miód, ocet balsamiczny. Wszystko miksujemy na gładki krem.
  7. Kosztujemy i w razie potrzeby doprawiamy przyprawą Tandori masala i solą himalajską.
  8. Zalewamy naszego podsmażonego kurczaka i wstawiamy do piekarnika na 30 min na temperaturę 90°C.*
    * Jeśli nie macie piekarnika lub czasu na zapiekanie, to można z powodzeniem poddusić potrawę jeszcze w zwykłym garnku na bardzo małym ogniu. W ten sposób kawałki kurczaka również przejdą naszym indyjskim sosem.
  9. W między czasie gotujemy ryż według opisu na opakowaniu.
  10. N koniec posypujemy poszatkowaną kolendrą i dodatkowo płatkami chili jeśli lubicie ostre smaki. ☺
PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Pierś z kurczaka dokładnie myjemy i osuszamy, następnie kroimy na kawałeczki i posypujemy przyprawą Tandori Masala oraz sola himalajską.
  2. Na dużej patelni roztapiamy około 2 łyżki masła klarowanego, a następnie dodajemy kurczaka i podsmażamy przez kilka minut. Przekładamy do naczynia żaroodpornego
  3. Do naczynia miksującego dodajemy cebulę i rozdrabniamy 3 s/obr. 5.
  4. Na rozgrzaną patelnię po kurczaku dodajemy łyżeczkę masła i poszatkowaną cebulkę z odrobiną soli. Podduszamy.
  5. Kolejno kroimy pomidorki na kawałki i dodajemy do cebulki wraz z plasterkami imbiru i czosnkiem. Dodajemy przyprawę masala i wszystko dusimy na małym ogniu, aż pomidorki puszczą sok.
  6. Duszoną cebulkę z pomidorami przekładamy do naczynia miksującego i dodajemy: orzechy nerkowca, miód, ocet balsamiczny. Wszystko miksujemy 1 min/obr. 10.
  7. Kosztujemy i w razie potrzeby doprawiamy przyprawą Tandori masala i solą himalajską.
  8. Zalewamy naszego podsmażonego kurczaka i wstawiamy do piekarnika na 30 min na temperaturę 90°C.*
    * Jeśli nie macie piekarnika lub czasu na zapiekanie, to można z powodzeniem poddusić jeszcze w zwykłym garnku na bardzo małym ogniu. W ten sposób kawałki kurczaka również przejdą naszym indyjskim sosem.
  9. W między czasie do naczynia miksującego dodajemy wody do poziomu 1.
  10. Do koszyczka wsypujemy ryż i dobrze go przepłukujemy pod zimną wodą.
  11. Następnie gotujemy 20 min/100°C/obr. 4 lub tak jak podaje opakowanie.
  12. Na koniec posypujemy poszatkowaną kolendrą i dodatkowo płatkami chili jeśli lubicie ostre smaki. ☺

DIETY FOOD HARMONY – SKLEP

Jednodniowy darmowy jadłospis z Diety Wegetariańskiej na Thermomix – TUTAJ