Gdy słonko zaczyna się pojawiać coraz częściej, dla nas to znak, że warzywa zaczynają być coraz smaczniejsze. I tak w przypływie prawie wiosennej radości dzielimy się z Wami przepisem na cudowną chrupiącą sałatkę. Istne szczęście na talerzu! Ten przepis to nie tylko bomba witaminowa, ale również kolory szczęścia na talerzu. Już od samego patrzenia na nią stajemy się głodne. A dzieki temu, że zawiera tak dużo cudownie chrupiących warzyw, to doskonale zabija łaknienie na niezdrowe przekąski. Zamiast chrupać paluszki albo chipsy, my pałaszujemy pyszną zdrową sałatkę. A dodatkowo, jeśli pominiecie w niej oliwę, sałatka ta nadaje się do postu wg dr Dąbrowskiej.

Czy wiecie, że…

Kalarepa zawiera niemalże wszystkie witaminy i pierwiastki mineralne oraz chroniącą oczy luteinę. A dzięki zawartości izotiocyjanów i indoli dodatkowo chroni nas przed nowotworami i pomaga je zwalczać.

SKŁADNIKI (2 porcje):
  • Szpinak – 2 garści (70 g)
  • Kalarepa – 1 szt. (180 g)
  • Ogórek zielony – 1/2 szt. (100 g)
  • Papryka czerwona – 1 szt. (120 g)
  • Seler naciowy – 4 łodygi (160 g)
  • Cebulka młoda (korzeń i szczypior) – 1 szt. (20 g)
  • Kiełki: groszek, rzodkiewka, słonecznik, czerwona kapusta – 20 g
  • Słonecznik (ziarna) – 10 g
  • Sezam czarny – 1 łyżeczka (5 g)
  • Nasiona chia – 1 łyżeczka (5 g)
  • Oliwa z oliwek – 3 łyżki (30 g)
  • Sok z 1/2 limonki – 12 g
PRZYGOTOWANIE:
  1. Szpinak myjemy i osuszamy.
  2. Kalarepę myjemy, obieramy i kroimy na cienkie plasterki.
  3. Ogórka myjemy, obieramy i kroimy na półplasterki.
  4. Paprykę myjemy, usuwamy gniazdo nasienne i kroimy w kostkę.
  5. Seler naciowy myjemy i kroimy w plasterki.
  6. Cebulkę myjemy. Korzeń kroimy w drobniutką kostkę, a szczypior siekamy.
  7. Wszystkie warzywa wrzucamy do wiekszej miski, dodajemy mix kiełków.
  8. Całość zalewamy oliwą i sokiem z limonki, a nastepnie dokładnie mieszamy.
  9. Po wyłożeniu na talerz posypujemy słonecznikiem i nasionami szałwii hiszpańskiej (chia).

Smacznego! 🙂