Quinoa Tabouli

Two wspaniałe arabskie danie często podawane jest wraz z „meze” – selektywnie wybranymi małymi przekąskami. Choć oryginalnie robione jest z kaszą kuskus, to w naszej wersji fit zastosowałyśmy komosę ryżową, która wspaniale się tutaj komponuje. Komosa jest lekkostrawna, bezglutenowa i niskokaloryczna. Jest to idealna sałatka do zabrania do pracy. Można sobie ją wzbogacić sosem czosnkowym, który wyśmienicie do niej pasuje. Osobiście lubimy dodać także pomidora i odrobinę natki pietruszki. 🙂

Arabski mix w wersji fit!

SKŁADNIKI:
  • Komosa ryżowa (Quinoa) – 1 szklanka
  • Szczypiorek – 1 pęczek
  • Cebulka dymka – 1 pęczek
  • Czerwona papryka – 1 szt.
  • Ogórki – 3 małe szt.
  • Biała rzepa – 1 szt.
DRESSING:
  • Oliwa z oliwek
  • Sól
  • Pieprz
  • Sok z cytryny
PRZYGOTOWANIE:
  1. Komosę ryżową gotujemy przez około 20 minut w proporcji 1:2 z wodą (quinoa:woda). Cała woda powinna odparować. Odstawiamy do przestygnięcia.
  2. Szczypiorek i dymkę siekamy, a kalarepę i ogórki trzemy na tarce na grubych oczkach.
  3. Czerwoną paprykę kroimy w drobną kosteczkę.
  4. Opcjonalnie możemy dodać posiekaną pietruszkę lub miętę i pomidora.
    Pomidora najlepiej jest dodawać na świeżo, zaraz przed jedzeniem.
  5. Całość mieszamy, skrapiamy cytryną i oliwą z oliwek, doprawiamy solą i pieprzem. Gotowe!

    Jeżeli lubicie komosę ryżową koniecznie sprawdźcie również przepis na fit Paella z komosą ryżową i krewetkami.

    Smacznego! 🙂

Quinoa Tabouli

Quinoa Tabouli

Quinoa Tabouli