Szybkie, efektowne, pyszne, zdrowe śniadanie, które stało się naszym nałogiem 🙂

SKŁADNIKI :

  • 2 kromeczki bezglutenowego chleba
  • 1 awokado
  • 2 jaja z wolnego wybiegu
  • masło klarowane
  • sól
  • pieprz
  • chili
PRZYGOTOWANIE:

Rozgrzewamy patelnię z odrobiną masła klarowanego, rozbijamy jajka i przykrywamy. Trzymamy na ogniu, aż białko się zetnie, a żółtko będzie jeszcze miękkie.

W między czasie kroimy 2 kromeczki chleba – my polecamy nasz ulubiony bezglutenowy chlebek z suszonymi pomidorami –  rozkrajamy awokado na pół, wyciągamy pestkę i kroimy w cienkie paseczki. Rozkładamy równo na kromkach, a na wierzch kładziemy jajko sadzone, doprawiamy solą, pieprzem i chili. Pychota ! 🙂

 

Avocado zawiera dużo jednonienasyconych tłuszczów, które dają uczucie sytości, a tym samym przyczyniają się do zwiększenia tempa metabolizmu i zmniejszenia masy ciała.

Jaja najlepiej już dziś zaprzestać kupować w jakichkolwiek supermarketach, nawet te z wolnego wybiegu. Nafaszerowane są sterydami i chemią, a dodatkowo większość kurczaków jest dziś genetycznie modyfikowana, aby rosły większe i miały więcej mięsa. Już od dawna kupujemy jajka na placach (w Krakowie np. Imbramowskim, Na Stawach, Kleparzu, pod Halą Targową). Zawsze można tam znaleźć panie, które sprzedają je od domowych kur. Polecam serdecznie, smakują one 100% lepiej, a dodatkowo są dla nas bardzo zdrowe. Jestem pewna, że w swojej okolicy też znajdziesz miejsce, gdzie będziesz mogła je znaleźć. Często domowe jaja sprzedawane są też w małych rodzinnych spożywczakach.