Ten kisiel uwielbiają zarówno duzi jak i mali fani deserów:) Maliny można zastąpić większością owoców np. jabłkami, brzoskwiniami, truskawkami. Jeżeli kisiel wyjdzie za mało słodki można dodać więcej ksylitolu. Można go tez zastąpić miodem albo syropem z agawy. Przy tym kisielu można kombinować do woli:) Jest to też  najłatwiejszy sposób przemycenia dzieciakom siemienia lnianego, które bardzo korzystnie wpływa na zdrowie!

Siemię lniane – czy wiesz, że te niepozorne ziarenka mają olbrzymią moc, dlatego warto je wprowadzić do codziennej diety. Po pierwsze, jak większość z nas wie, działają osłonowo na żołądek, łagodzą podrażnienia i wspomagają odchudzanie oraz utrzymanie wagi. Po drugie, poprawiają funkcjonowanie układu krążenia oraz odporność. Pomagają utrzymać równowagę hormonalną u kobiet, jak również łagodzą objawy menopauzy. Regularne ich spożywanie wpływa pozytywnie na naszą skórę, włosy i paznokcie. A do tego są łatwo dostępne i stosunkowo tanie. Dodawaj je do wszystkiego, do koktajli, kisielu, sosów, chlebów…

Ksylitol z kolei jest świetnym zamiennikiem cukru, warto po niego czasem sięgnąć, ponieważ ma właściwości bakteriobójcze, zwalcza drożdże candida albicans, jest niskokaloryczny i idealny dla osób cierpiących na cukrzycę.

SKŁADNIKI (2 porcje):
  • pół szklanki ziaren siemienia lnianego
  • 2,5 szklanki wody
  • garść malin świeżych lub mrożonych
  • łyżka ksylitolu
PRZYGOTOWANIE:

W garnku gotujemy siemię lniane z wodą przez 30 minut. Jeżeli kisiel wyjdzie za gęsty, dodaj więcej wody. Powstały kisiel przecedzamy przez sitko oddzielając od ziarenek.

Przelewamy kisiel do blendera, dodajemy maliny i ksylitol. Blendujemy na mocnych obrotach na gładki, lekko spieniony kisiel. Przelewamy do miseczek.
Ozdabiamy malinami. Zdrowa pychota;)