Meksykańskie śniadanie

Dobre śniadanie to podstawa. Dziś coś ciekawszego, czyli śniadanie w stylu meksykańskim. Pyszne, sycące i pełne białka doda ci energii na cały dzień. My uwielbiamy je w wersji na ostro♥
Czerwona fasola to symbol kuchni meksykańskiej, dodawany do większości dań. Ma ona więcej białka niż mięso, niski indeks glikemiczny, jest też bogata w potas, wapń, fosfor i witaminy z grupy B. Korzystnie wpływa na mikroflorę jelitową. Połączenie fasoli z porcją warzyw i jajkiem daje idealne połączenie dla każdego z nas:)

Duża porcja białka na śniadanie

SKŁADNIKI (2 porcje):
  • 200 g ugotowanej czerwonej fasoli
  • 1 średnia cebula
  • ząbek czosnku
  • pół pomidora
  • żółta papryka
  • 50 g cukinii
  • cebulka dymka
  • 2 jajka
  • masło klarowane
  • chili
  • sól
  • pieprz
PRZYGOTOWANIE:

Cebulę i czosnek szatkujemy i podsmażamy na maśle klarowanym.

Paprykę, cukinię i pomidora kroimy w kosteczki, dodajemy i podsmażamy do miękkości.
Dodajemy fasolę, mieszamy.

Doprawiamy wedle uznania solą, pieprzem i chili. My lubimy tą wersję na ostro 🙂

Na koniec przekładamy do naczynia żaroodpornego i wbijamy jajko, tak aby żółtko nie wypłynęło.

Zapiekamy w piekarniku w 160℃ przez około 15-20 minut, aż żółtko i białko się zetnie. Najlepiej smakuje jeżeli żółtko jest półpłynne.

Smacznego.

Meksykańskie śniadanie

Meksykańskie śniadanie

Meksykańskie śniadanie