Chleby i wypiekiZdrowy dzieciak

Bułeczki amarantusowe w mig gotowe

Te ekspresowe w przygotowaniu bułeczki to zdecydowanie hit w naszej kuchni. Są pyszne, chrupiące i przede wszystkim zdrowe. Bułeczki świetnie nadają się na śniadanie, a także można je z powodzeniem zabrać w podróż. Uwielbiają je zarówno dorośli jak i dzieci. 🙂 Z amarantusa ekspandowanego można również zrobić pyszne fit batony Mrożone energy batony.

Amarantus, inaczej szarłat, stanowił podstawę pożywienia Majów, Inków i Azteków, i należy do najstarszych roślin uprawnych na ziemi. Jest skarbnicą witamin i minerałów. Zawiera wapń, magnez, potas, fosfor, witaminy A, C, E, a pod względem zawartości żelaza jest po prostu królem. Dodatkowo jest bogaty w jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, zmniejszające ryzyko chorób układu krążenia. Jako źrodło łatwo przyswajalnego białka, znakomicie wpływa na pracę naszych jelit.

SKŁADNIKI (8-10 sztuk):
  • Amarantus ekspandowany – 120 g
  • Pestki dyni – 1 garść
  • Żurawina suszona (niesłodzona) – 1 garść
  • Jajka – 3-4 szt.
  • Oliwa z oliwek lub olej rzepakowy – 2-3 łyżki
  • Sól – 1 łyżeczka
PRZYGOTOWANIE:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do temp. 180°C.
  2. Wszystkie składniki mieszamy w misce do utworzenia zwartej masy. Jeżeli masa wyjdzie zbyt sucha, to możemy dodać więcej oliwy lub kolejne jajko.
  3. Z masy formujemy wilgotnymi rękami kulki, które rozkładamy na papierze do pieczenia i lekko spłaszczamy tworząc bułeczki.
  4. Pieczemy przez około 15 min używając funkcji termoobieg, aż bułeczki sie zarumienią.

Smacznego! ♥♥♥

Zerknijcie też na nasze inne wypieki bezglutenowe: Chleb bezglutenowy z kaszy gryczanejChlebek czystoziarnistyChleb z kalafiora i ukochany Chlebek migdałowy z kardamonem.

Pokaż więcej

Food Harmony

Health Coach z Instytutu Zdrowia i Odżywiania w Nowym Yorku

Warto przeczytać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Close
Back to top button
Close