Nie wiemy jak u Was, ale dzieciaki w naszej rodzinie i nie tylko uwielbiają placuszki i to pod każda postacią. Dlatego mamy dla Was sprawdzoną wersję placków ziemniaczanych, w której przemycamy dodatkową porcję warzyw. 🙂 Na naszym blogu znajdziecie również więcej przepisów na placuszki – na słono i na słodko – Placuszki z cukinii i komosy ryżowej lub Placuszki gryczane z czekoladą i owocami. Placki ziemniaczane najprościej robi się przy użyciu Thermomix, bo praktycznie robią się same. 🙂 Ale jeżeli nie masz takiego sprzętu wystarczy tarka i miska. Placki to najprostszy obiad lub przekąska, a taki pyszny!

NOWOŚĆ NA NASZEJ STRONIE, która ułatwi Wam organizację i zaoszczędzi czas na zakupy! 🙂 Jak widzisz poniżej, z listy składników, przy wybranych składnikach, można bezpośrednio przejść do sklepu internetowego Ekochatka. 🙂 Jest to nasz nowy partner, a zarazem ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie – świetne produkty, wspaniała obsługa i dobre ceny.

Szybkie zakupy z dostawą do domu na terenie całej Polski! 🙂 Serdecznie polecamy!

SKŁADNIKI:
  • Ziemniaki – 500 g
  • Marchewka – 250 g
  • Cukinia – 70 g
  • Pietruszka – 70 g
  • Seler – 40 g
  • Cebula – 70 g
  • Czosnek – 1-2 ząbki
  • Mąka gryczana – 60 g
  • Płatki owsiane lub mąka owsiana – 30 g
  • Jajka – 2 szt.
  • Sól himalajska – szczypta
  • Olej rzepakowy
PRZYGOTOWANIE:
  1. Warzywa obieramy, myjemy i ścieramy na tarce na drobnych oczkach (cukinię można na grubych).
  2. Czosnek przeciskamy przez praskę.
  3. Dodajemy jajka, mąkę gryczaną i  owsianą*, sól i pieprz. Mieszamy.
  4. Jeżeli masa wyjdzie zbyt rzadka, dodajemy trochę mąki.
  5. Na patelni rozgrzewamy olej.
  6. Łyżką formujemy placuszki i smażymy z obu stron, aż się zarumienią. Gotowe.

*Można również zmielić płatki owsiane lub kaszę gryczaną białą na mąkę.

PRZYGOTOWANIE NA THERMOMIX:
  1. Warzywa obieramy, myjemy i kroimy na kawałki, przekładamy do naczynia miksującego.
  2. Dodajemy jajka, mąkę, płatki owsiane, sól i pieprz. Rozdrabniamy 12 s/obr. 5. Zgarniamy kopystka na dno naczynia miksującego i powtarzamy czynność dwa lub trzy razy, aż wszystkie składniki będą rozdrobnione.
  3. Jeżeli masa wyjdzie zbyt rzadka, dodajemy trochę mąki.
  4. Na patelni rozgrzewamy olej.
  5. Łyżką formujemy placuszki i smażymy z obu stron, aż się zarumienią. Gotowe.

Życzymy smacznego i dużo zdrowia 🙂 Harmonki

Zerknijcie też do naszej STREFY DLA DZIECIAKA. 🙂 Znajdziecie tu więcej pysznych i kolorowych inspiracji na zdrowe posiłki dla dzieci. Pamiętaj to  TY jesteś PRZYKŁADEM DLA SWOJEJ POCIECHY, dlatego wprowadź zdrowe nawyki już teraz!

ZDROWY DZIECIAK – TUTAJ

Jeżeli nie umiesz samodzielnie planować posiłków, a zdrowe odżywianie to ciągle problem, który planujesz rozwiązać – chętnie pomożemy! Sprawdź nasze diety na Thermomix i nie tylko i w końcu zacznij cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem!

DIETY FOOD HARMONY – TUTAJ