Największy problem o poranku – CZAS! Nas tez to dotyczy 🙂 i tu z pomocą przychodzą pyszne, pożywne owsianki, które przygotowujemy wieczorem w kilka minut i wstawiamy do lodówki na noc. Rano są gotowe do zjedzenia lub zabrania do pracy. Pomysł rewelacja, same się zakochałyśmy 🙂 A prozdrowotne właściwości owsa znane są od dawna. Zamieniamy zatem kanapeczki z serem i szynką, czy paróweczki na pyszne owsianki – POWER FOOD o poranku 🙂

Dlaczego warto zaczynać dzień od owsianki?

  • Dostarcza niezbędnych aminokwasów
  • Jest źródłem błonnika
  • Wykazuje właściwości prebiotyczne – jest pożywką dla dobrych bakterii w jelitach
  • Poprawia trawienie i usuwa z organizmu toksyny
  • Zawiera magnez, żelazo, i witaminy m.in. B1, B6
  • Sprzyja odchudzaniu
  • Dostarcza nienasycone kwasy tłuszczowe
  • Zapobiega w powstawaniu zakrzepów
  • Wspiera leczenie miażdżycy
  • Dba o naszą skórę
  • Chroni przed nowotworami
  • Ma niski indeks glikemiczny (obróbka termiczna go zwiększa)
  • Dodaje energii

I powiedzcie teraz dlaczego owsiankę wyparły z naszego stołu słodzone płatki kukurydziane i tego typu produkty!
Może chodzi o czas? Nic bardziej mylnego, owsiankę wystarczy zalać mlekiem i odgrzać lub wstawić do lodówki 🙂 Nie ma wymówek – wyrzucamy z naszych szafek wszystkie śmieciowe płatki 😉

Polecamy również szybkie zakupy w sklepie internetowym EKOCHATKA  – jest to nasz nowy partner i ulubiony sklep ekologiczny w Krakowie oraz online 🙂  świetne produkty, wspaniała obsługa i dobre ceny.

Szybkie zakupy z dostawą do domu na terenie całej Polski:)  

Jeżeli brak Ci pomysłów na pożywne śniadania, nie potrafisz samodzielnie podjąć tego pierwszego kroku w stronę zdrowego odżywiania – NASZE DIETY CI TO UŁATWIĄ

FOOD HARMONY – SKLEP

A poniżej nasze 3 pomysły na nocne owsianki do lodówki. Napiszcie w komentarzu która według was jest najlepsza 🙂

OWSIANKA Z TAHINI I BORÓWKAMI

SKŁADNIKI (1 porcja):
PRZYGOTOWANIE:
  1. Do słoika wsypać płatki owsiane, dodać mleko, tahini, miód, wanilie i dokładnie wymieszać
  2. Dodać borówki (najlepiej amerykańskie), wymieszać
  3. Posypać resztą borówek, zakręcić słoik i wstawić do lodówki na noc
  4. Rano wyjąć z lodówki, zjeść lub zabrać do pracy 🙂

Jeżeli nie dodajecie do owsianki owoców, można przygotować słoiki od razu na dwa dni 🙂

OWSIANKA ORZECHOWA

SKŁADNIKI (1 porcja):
PRZYGOTOWANIE:
  1. Tą owsiankę najlepiej przygotować w blenderze lub w Thermomix. Do kielicha przełożyć wszystkie składniki oprócz banana. Zmiksować kilka sekund. W Thermomix 8 s/ obr 7
  2. Dodać płatki owsiane, wymieszać (w Thermomix 15 s/ obr. wsteczne 2)
  3. Przełożyć do słoiczka, udekorować kilkoma plasterkami bananów, posypać cynamonem, zakręć słoik i wstawić do lodówki na noc
  4. Rano wyjąć z lodówki, zjeść lub zabrać do pracy 🙂

OWSIANKA Z CHIA I TRUSKAWKAMI

SKŁADNIKI (1 porcja):
  • 60 g płatków owsianych bezglutenowych
  • 150 ml mleka migdałowego
  • 1 łyżeczka chia
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka sproszkowanej wanilii (lub ekstrakt z wanilii w płynie)
  • kilka truskawek do dekoracji
PRZYGOTOWANIE:
  1. Do słoika wsypać płatki owsiane, dodać mleko, chia, miód, wanilie i dokładnie wymieszać
  2. Zakręcić słoik i wstawić do lodówki na noc
  3. Rano wyjąć z lodówki, udekorować truskawkami, zjeść lub zabrać do pracy 🙂 Truskawki najlepiej pokroić na kawałki i udekorować rano, ponieważ puszczają często wodę

Jeżeli nie dodajecie do owsianki owoców, można przygotować słoiki od razu na dwa dni 🙂

Życzymy pełnego energii poranka 🙂 I zapraszamy do świata naszych diet:

Dlaczego nasze diety działają? Co powinieneś o nich wiedzieć?

Skorzystaj również z jednodniowego darmowego jadłospisu. Masz pytania? pisz śmiało, chętnie odpowiemy

foodharmonydiety@gmail.com

Jednodniowy darmowy jadłospis z Diety Wegetariańskiej na Thermomix

NATURALNE SUPLEMENTY DIETY TUTAJ