Bardzo łatwy i efektowny przepis, który zachwyci każdego domownika. Do tego kromeczka naszego chleba bezglutenowego i energia na wspaniały początek dnia zapewniona.

SKŁADNIKI (2 porcje) :
  • 4 jaja
  • awokado
  • pół cukinii
  • garść szpinaku
  • masło klarowane do posmarowania naczynia żaroodpornego
  • sól
  • pieprz
  • płatki chili (opcjonalnie)
PRZYGOTOWANIE:

Rozgrzewamy piekarnik do 180℃.
Naczynie żaroodporne (najlepiej jest wybrać takie z przykrywką), smarujemy masłem klarowanym i wykładamy dno i boki cienkimi, długimi, plasterkami cukinii. Przy krojeniu cukinii skorzystaj z obieraczki do ziemniaków, można w ten sposób zrobić cieniutkie paseczki 🙂

Do każdego naczynia wbijamy po dwa jajka, solimy do smaku, następnie przykrywamy warstwą szpinaku i warstwą pokrojonego w paseczki avocado. Doprawiamy solą, pieprzem i płatkami chili.  Przykrywamy pokrywką.
Pieczemy około 10 minut w rozgrzanym do 180℃ piekarniku z funkcją termo obiegu. Po dziesięciu minutach sprawdzamy, czy białko jest ścięte, a żółtko dalej płynne. W tej formie smakuje najlepiej.

Najlepiej podawać z: chleb bezglutenowy na drożdżach

Męska wersja Śniadania Mistrzów? Wystarczy cukinię zamienić na boczek, dodać cebulkę i gotowe 🙂